Usprawnianie wyszukiwania postów na LinkedIn

LinkedIn

Szereg ulepszeń systemu wyszukiwania postów LinkedIn pozwoli dostarczać szybsze i bardziej trafne wyniki w ramach uproszczonego interfejsu użytkownika.

LinkedIn szczegółowo opisuje drogę rozwoju nowej architektury systemu, jednocześnie wyjaśniając złożoność swojego starego systemu.

Wyniki wyszukiwania postów były wcześniej obsługiwane przez dwa indeksy – jeden dla postów w głównym kanale LinkedIn, a drugi dla artykułów.

Skomplikowany charakter utrudniał budowanie, więc LinkedIn zdecydował się rozdzielić te dwa indeksy.

diagram wyszukiwania postów na LinkedIn

engineering.linkedin.com

Wyszukiwanie postów na LinkedIn zapewnia szybsze, bardziej trafne wyniki

Aby wyniki wyszukiwania były bardziej trafne, LinkedIn postanowił stworzyć system, który uwzględnia następujące aspekty:

  • Związek posta z zapytaniem
  • Jakość postu
  • Personalizacja
  • Intencja użytkownika
  • Zaręczyny
  • Świeżość/aktualność

LinkedIn twierdzi, że jego nowy system musi również dostarczać wyniki z różnych źródeł. Platforma wykorzystuje kilka technik uczenia maszynowego, aby spełnić oczekiwania wyszukiwarek i osiągnąć cele dotyczące trafności i różnorodności.

Co więcej, LinkedIn pozyskał oceny ludzi dla wyników wyszukiwania i wykorzystał dane, aby zapewnić, że nowy system spełnia określony próg jakości.

LinkedIn zauważa, że ​​pochodzące z crowdsourcingu dane dotyczące adnotacji ludzkich dostarczają również cennych danych szkoleniowych, które poprawiają ranking wyników.

Nowy system vs. Stary system

Nowy system LinkedIn, oparty na uczeniu maszynowym, ulepsza stary system w następujący sposób:

  • Trafność: umożliwia personalizację, wykorzystując głębsze sygnały w czasie rzeczywistym dotyczące intencji, zainteresowań i sympatii członków.
  • Różnorodność: zwiększa wykrywanie potencjalnie wirusowych treści w przypadku popularnych zapytań i ogranicza powielanie podobnych treści.
  • Ranking: wykorzystuje metadane związane z postami z indeksu, aby poprawić ranking postów w połączeniu z innymi typami wyników.
  • Nawigacja: ma nowy interfejs użytkownika, który umożliwia wyszukiwanie postów od konkretnego autora, postów pasujących do cytowanych zapytań, ostatnio przeglądanych postów i nie tylko.

Dane pokazują, że nowy system jest lepszy

LinkedIn twierdzi, że wyniki wyszukiwania dostarczane przez jego nowy system zwiększyły zadowolenie użytkowników, co odzwierciedla wzrost pozytywnych opinii o 20%.

Wyniki, które są bardzo trafne dla zapytania użytkownika, które LinkedIn identyfikuje jako „odpowiednie wyniki”, doprowadziły do ​​poprawy łącznego współczynnika klikalności o ponad 10%.

Większa różnorodność postów z sieci społecznościowej osoby wyszukującej, ich położenie geograficzne i preferowany język doprowadziły do ​​20% wzrostu liczby wiadomości w sieci osoby wyszukującej.

Czas potrzebny na dostarczenie wyników wyszukiwania został skrócony o 62 ms w przypadku Androida, 34 ms w przypadku iOS i 30 ms w przypadku przeglądarek internetowych.

Przyszłe ulepszenia na LinkedIn

LinkedIn informuje, jak będzie nadal poprawiać wyniki wyszukiwania postów. Przyszłe aktualizacje będą obejmować:

  • Implementacja przetwarzania języka naturalnego w celu zrozumienia semantycznego znaczenia zapytań.
  • Udostępnianie świeższych wyników dla zapytań dotyczących popularnych tematów, zmniejszając pętlę sprzężenia zwrotnego z godzin do minut.
  • Rozszerzenie możliwości rozumienia dokumentów o obsługę treści multimedialnych, takich jak obrazy, krótkie filmy i dźwięk.
×