Podsumowanie zmian na platformach PPC – Wrzesień
Wrzesień już za nami, tak więc prezentujemy Wam najnowsze zmiany, które zaszły ostatnio w najbardziej popularnych platformach służących do realizacji kampanii Pay Per Click.
Spis treści
Zmiany w Google Ads
Planowana na 14 września zmiana dotycząca wyłączenia możliwości korzystania z opcji przyspieszonej realizacja budżetu w kampaniach sieci wyszukiwania, produktowych, a także w przypadku wspólnych budżetów została przesunięta na 7 października. Decyzja o wyłączenie tej opcji została podjęta z racji tego, że wyświetlanie przyspieszone nie pomaga jakoś szczególnie w lepszym wykorzystywaniu budżetów, a także zdecydowana ilość reklamodawców zwyczajnie z tej opcji nie korzysta.
Drugi news dotyczy niedawnej aktualizacji strategii inteligentnego dostosowywania stawek maksymalizacja wartości konwersji, która to miała miejsce podczas ostatniego wydarzenia Google Marketing Live. W ostatnim czasie ta strategia została również rozszerzona na ulepszone CPC (eCPC).
Przypomnijmy, że ulepszone CPC pozwala na dostosowanie kosztu kliknięcia w taki sposób, aby zmaksymalizować liczbę konwersji i strategia ta z założenia ma zwiększać ustawione stawki, kiedy pojawia się realna szansa na konwersję, a także je obniża w momencie, kiedy szanse na konwersje są znikome.
Kolejna wiadomość na temat najnowszych zmian być może ucieszy szczególnie wiele osób, gdyż jest to sposób egzekwowania zasad, które dotyczą unikalnych identyfikatorów produktów, przykładowo takich jak GTIN i MPN.
Do tej pory stosowanie ich było praktycznie niezbędne po za kilkoma wyjątkami, jednak od 30 września produkty nieposiadające wspomnianych numerów ID nie będą już odrzucane przez Google i będą mogły być wyświetlane w reklamach produktowych. Haczyk jest jednak taki, że należy liczyć się z tym, iż podobne produkty, ale z prawidłowymi unikalnymi identyfikatorami będą miały wyższy priorytet i tym samym skuteczność promowania produktów z GTIN i MPN będzie traktowana uprzywilejowanie.
I ostatnia informacja to dostępność od połowy września wyników optymalizacji Google Ads w aplikacji mobilnej.
Wynik optymalizacji jest prognozą skuteczności konta, gdzie 100% oznacza, że w pełni wykorzystywane są możliwości konta. Informacja o nim jak do tej pory była dostępna wyłącznie z poziomu komputera.
Zmiany na Facebooku
Tutaj nowość jest tylko jedna idotycząca tego, że Facebook postanowił usunąć z aplikacji Messenger zakładkę Odkryj. Była ona zaprojektowana po to, aby umożliwić między innymi użytkownikom:
- łączenie się z firmami w celu uzyskania najnowszej oferty
- zagranie w Instant Games
- zarezerwowanie wakacji
- śledzenie wiadomości
Usunięcie zakładki pozwoliło rzekomo na poprawę wydajności samej aplikacji.
Zmiany na Instagramie
Na Instagramie w ostatnim czasie kilka firm otrzymało możliwość przetestowania reklam w formie postów zakupowych. Polega to na przekształcaniu postów zakupowych w reklamy za pośrednictwem menedżera reklam przez firmy, które oferują dokonywanie zakupów. Po kliknięciu reklamy użytkownik zobaczy na Instagramie stronę z opisem produktu i zostanie mu wyświetlona możliwość przejścia do witryny mobilnej konkretnej firmy w celu realizacji dalszego procesu zakupowego.
W przyszłości planowane jest również rozszerzenie tej formy reklamy o możliwość dokonywania płatności i to z pewnością również będzie miało swój czas na przetestowanie.