Wskazówki wyszukiwarki Google dotyczące treści generowanych przez sztuczną inteligencję

google

Google od dawna wierzy, że sztuczna inteligencja zmieni zdolność dostarczania przydatnych informacji. Ostatnio opowiedziało więcej o tym, jak treści generowane przez sztuczną inteligencję wpisują się w ich wieloletnie podejście do wyświetlania przydatnych treści użytkownikom wyszukiwarki.

Nagradzanie wysokiej jakości treści, niezależnie od tego, jak są produkowane

Systemy rankingowe Google mają na celu nagradzanie oryginalnych, wysokiej jakości treści, które wykazują cechy tego, co nazywa E-E-A-T: wiedzę fachową, doświadczenie, autorytet i wiarygodność.

Skupienie się na jakości treści, a nie na sposobie ich tworzenia, jest przydatnym przewodnikiem, który pomaga Google od lat dostarczać użytkownikom wiarygodne, wysokiej jakości wyniki.

Na przykład około 10 lat temu istniały zrozumiałe obawy dotyczące wzrostu liczby treści produkowanych masowo, ale tworzonych przez ludzi. Nikt nie pomyślałby, że rozsądnie byłoby ogłosić w odpowiedzi zakaz wszelkich treści tworzonych przez ludzi. Zamiast tego bardziej sensowne było ulepszenie naszych systemów w celu nagradzania wysokiej jakości treści, tak jak to zrobiło Google.

Koncentracja na nagradzaniu wysokiej jakości treści była podstawą Google od samego początku. Trwa to do dziś, w tym dzięki ich systemom rankingowym zaprojektowanym w celu udostępniania wiarygodnych informacji oraz naszemu systemowi przydatnych treści.

System przydatnych treści został wprowadzony w zeszłym roku, aby zapewnić, że osoby wyszukujące otrzymają treści stworzone głównie dla ludzi, a nie dla celów rankingu wyszukiwania.

Jak automatyzacja może tworzyć przydatne treści?

Jeśli chodzi o treści generowane automatycznie, wytyczne Google są niezmienne od lat. Używanie automatyzacji — w tym sztucznej inteligencji — do generowania treści, której głównym celem jest manipulowanie rankingiem w wynikach wyszukiwania, stanowi naruszenie zasad dotyczących spamu.

Google ma wieloletnie doświadczenie w wykorzystywaniu automatyzacji do manipulowania wynikami wyszukiwania. Ich wysiłki w zakresie walki ze spamem — w tym system SpamBrain — będą kontynuowane, niezależnie od tego, jak spam będzie generowany.

To powiedziawszy, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie każde użycie automatyzacji, w tym generowanie sztucznej inteligencji, jest spamem. Automatyzacja była od dawna używana do generowania przydatnych treści, takich jak wyniki sportowe, prognozy pogody i transkrypcje.

Sztuczna inteligencja jest w stanie zapewnić nowe poziomy ekspresji i kreatywności oraz służyć jako kluczowe narzędzie pomagające ludziom tworzyć świetne treści w sieci.

Jest to zgodne z tym, jak zawsze Google myślało o wzmacnianiu ludzi dzięki nowym technologiom. Będzie nadal stosować to odpowiedzialne podejście, jednocześnie utrzymując wysoką poprzeczkę w zakresie jakości informacji i ogólnej przydatności treści w wyszukiwarce.

Rady dla twórców rozważających generowanie sztucznej inteligencji

Jak wyjaśniono, niezależnie od tego, jak powstają treści, osoby, które chcą odnieść sukces w wyszukiwarce Google, powinny dążyć do tworzenia oryginalnych, wysokiej jakości treści skierowanych do ludzi, wykazujących cechy E-E-A-T.

Ocena treści w ten sposób, niezależnie od tego, czy korzystasz z treści generowanych przez sztuczną inteligencję, czy nie, pomoże Ci pozostać na kursie z tym, co nasze systemy starają się nagradzać.

Często zadawane pytania dotyczące treści AI

Czy treść AI jest niezgodna z wytycznymi wyszukiwarki Google?

Odpowiednie wykorzystanie sztucznej inteligencji lub automatyzacji nie jest sprzeczne z wytycznymi. Oznacza to, że nie jest używany do generowania treści głównie w celu manipulowania rankingami wyszukiwania, co jest sprzeczne z ich zasadami dotyczącymi spamu.

Dlaczego wyszukiwarka Google nie blokuje treści AI?

Automatyzacja jest od dawna wykorzystywana w publikowaniu do tworzenia przydatnych treści. Sztuczna inteligencja może pomagać i generować przydatne treści na nowe, ekscytujące sposoby.

W jaki sposób wyszukiwarka Google zapobiegnie przejęciu wyników wyszukiwania przez niskiej jakości treści AI?

Niska jakość treści nie jest nowym wyzwaniem dla wyszukiwarki Google. Od lat walczy z treściami niskiej jakości tworzonymi zarówno przez ludzi, jak i automatyzację. Google ma systemy do określania przydatności treści. Inne systemy działają w celu podniesienia jakości oryginalnych wiadomości.

W jaki sposób Google zajmie się treściami AI, które potencjalnie rozpowszechniają błędne informacje lub są sprzeczne z konsensusem w ważnych tematach?

Problemy te występują zarówno w treściach generowanych przez ludzi, jak i przez sztuczną inteligencję. Niezależnie od tego, jakie treści są tworzone, systemy starają się wyświetlać wysokiej jakości informacje z wiarygodnych źródeł, a nie informacje, które są sprzeczne z dobrze ugruntowanym konsensusem w ważnych tematach.

W przypadku tematów, w których jakość informacji ma kluczowe znaczenie — takich jak informacje dotyczące zdrowia, obywatelstwa lub finansów —systemy Google kładą jeszcze większy nacisk na sygnały wiarygodności.

W jaki sposób wyszukiwarka może ustalić, czy sztuczna inteligencja jest używana do spamowania wyników wyszukiwania?

Google dysponuje różnymi systemami, w tym SpamBrain, które analizują wzorce i sygnały, aby pomóc zidentyfikować spam, niezależnie od tego, w jaki sposób jest on tworzony.

Czy treści AI będą wysoko oceniane w wyszukiwarce?

Korzystanie ze sztucznej inteligencji nie daje treści żadnych specjalnych korzyści. To tylko treść. Jeśli jest użyteczna, pomocna, oryginalna i odpowiada aspektom E-E-A-T, może dobrze sobie radzić w wyszukiwarce. Jeśli nie, może nie.

Czy powinienem używać sztucznej inteligencji do generowania treści?

Jeśli uważasz, że sztuczna inteligencja jest niezbędnym sposobem tworzenia pomocnych i oryginalnych treści, warto się nad tym zastanowić. Jeśli postrzegasz sztuczną inteligencję jako niedrogi, łatwy sposób na grę w rankingach wyszukiwarek, to nie.

Czy powinienem dodawać podpisy autora do wszystkich moich treści?

Powinieneś rozważyć umieszczanie dokładnych podpisów autorów, gdy czytelnicy mogliby się tego spodziewać, na przykład w przypadku treści, w których ktoś mógłby pomyśleć: „Kto to napisał?”

Google przypomina, że wydawcy, którzy pojawiają się w Wiadomościach Google, powinni używać podpisów i informacji o autorach.

Czy powinienem dodawać ujawnienia dotyczące sztucznej inteligencji lub automatyzacji do moich treści?

Ujawnienia sztucznej inteligencji lub automatyzacji są przydatne w przypadku treści, w przypadku których ktoś mógłby pomyśleć „Jak to zostało stworzone?”. Rozważ dodanie ich, gdy można by tego rozsądnie oczekiwać.

Czy mogę podać AI jako autora treści?

Podanie AI autora nie jest prawdopodobnie najlepszym sposobem na przestrzeganie rekomendacji Google, aby wyjaśnić czytelnikom, kiedy AI jest częścią procesu tworzenia treści.

Źródło: 
https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content
×