najlepsze_kampanie_z_influencerami

3 sposoby, jak znaleźć idealnego influencera do kampanii

3 sposoby, jak znaleźć idealnego influencera do kampanii
W ostatnich latach inwestycja w reklamę w social mediach przynosi przedsiębiorcom coraz większe korzyści i znacząco wpływa na wzrost rozpoznawalności marki. Dlatego firmy chętnie decydują się na usługi influencer marketingu za pośrednictwem agencji lub samodzielnego wyszukiwania odpowiednich osób. Warto jednak wspomnieć, że wybór odpowiedniego specjalisty może okazać się trudnym zadaniem. Z tego powodu w poniższym artykule przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów na znalezienie godnego zaufania profesjonalisty, który pomoże w stworzeniu skutecznej kampanii.

Usługi influencer marketingu — określenie celów firmy

Aby skorzystać z influencer marketingu organizowanego indywidualnie lub przez agencję, warto w pierwszej kolejności określić cele i wartości marki. Cała kampania powinna zgadzać się z wizerunkiem przedsiębiorstwa i pozytywnie wpływać na krążące o nim opinie. Dlatego przed podjęciem współpracy warto zastanowić się, czego oczekujesz od takich usług i jakie przesłanie chcesz przekazać aktualnym lub potencjalnym klientom. Wybierając odpowiednią osobę, dobrym pomysłem będzie zapoznanie się z jej profilem i publikowanymi postami. Dla odbiorców w usługach influencer marketingu bardzo ważna okazuje się autentyczność — z tego powodu zdecyduj się na współpracę z osobą lub agencją, której wartości oraz działalność są w jakiś sposób powiązane z Twoją marką.

Zbadaj zasięgi influencera i zaangażowanie jego odbiorców

Kolejnym ważnym krokiem podczas poszukiwania osoby do współpracy jest dokładne zbadanie pozycji rynkowej influencera. Bardzo często zajmują się tym profesjonalne agencje marketingowe, ale jeśli chcesz znaleźć kogoś samodzielnie, zwróć uwagę na takie czynniki jak:

  • liczba obserwujących,
  • zaangażowanie w publikowane treści (liczba komentarzy, udostępnień),
  • regularne dodawanie postów,
  • wiarygodność w danej dziedzinie,
  • opinie obserwujących osób

Skuteczne usługi influencer marketingu to nie tylko spójny wizerunek z daną marką, ale przede wszystkim systematyczna praca. Dlatego warto upewnić się, że wybrana osoba lub agencja prowadzi swoje media społecznościowe z dużym zaangażowaniem i ma plan na publikowane w przyszłości treści.

Przeanalizuj dotychczasowe współprace influencera

Przed zdecydowaniem się na współpracę z daną osobą, warto sprawdzić jego przeszłe kampanie i upewnić się, że są one zgodne z aktualną działalnością firmy. Niektórzy przedsiębiorcy unikają usług influencerów, którzy w przeszłości pracowali z konkurencją lub publikowali treści stojące w opozycji do tego, czym zajmuje się obecnie przedsiębiorstwo. Dzieje się tak, ponieważ traci na tym wiarygodność marki.

Co więcej, analizując dawne współprace, można sprawdzić ich skuteczność lub skontaktować się z poszczególnymi firmami, aby uzyskać od nich rekomendacje. Takimi usługami zajmuje się również każda profesjonalna agencja influencer marketing, na przykład MediaTalk. Dzięki temu łatwiej ocenisz, jakie rezultaty może przynieść dana kampania. Ponadto sprawdzisz, czy wybrana osoba jest kreatywna i potrafi zaprezentować nawet trudne produkty w ciekawy oraz przystępny sposób.

×