Analityka internetowa

Optymalizacja konwersji to proces wprowadzania zmian na stronie mających na celu zwiększyć szansę na osiąganie celów biznesowych, np. wzrostu sprzedaży, zapytań ofertowych. Poprawa konwersji jest możliwa dzięki analizie danych i zrozumieniu zachowania użytkowników na stronie internetowej.

podsumowanie analityka internetowa 2020 prognozy 2021 blog KiwiLab

Podsumowanie branży Analityki Internetowej w 2020 i prognozy na 2021

Przedstawiamy przemyślenia ekspertów z branży Analityki Internetowej z podsumowaniem 2020 roku i omówieniem trendów na 2021 roku. Zapraszamy do lektury!

test a-b

Na co warto zwracać uwagę stosując testy A/B?

Prezentujemy 5 przykładowych pułapek w testach A/B, których nieświadome wdrożenie może przełożyć się na zaburzone i nieistotne wyniki takiego testu.

filtrowanie google analytics

Jak odfiltrować SPAM w Google Analytics?

Tym razem przedstawiamy czym jest ruch spamowy, który możemy odnaleźć pośród danych narzędzia Google Analytics, a także w jaki sposób można go odfiltrować.

glebokosc przewijania strony

Jak wdrożyć śledzenie głębokości przewijania strony w GTM?

Przedstawiamy w 3 prostych krokach jak wdrożyć poprzez Google Tag Managera śledzenie głębokości przewijania strony.

Filtry Google Analytics

Filtr: wyklucz ruch wewnętrzny (adres IP) - Google Analytics

Filtr wykluczający ruch wewnętrzny (adres IP) pozwala urealnić dane, eliminując ruch wewnętrzny. W ten sposób można wykluczyć dane o ruchu własnym, partnerów oraz zewnętrznych agencji.

Filtry Google Analytics

Filtr: uwzględnij nazwę hosta - Google Analytics

Filtr uwzględniający nazwę hosta pozwala ograniczyć dane tylko do ruchu pochodzącego z konkretnej domeny. W ten sposób można uporządkować dane dotyczące poszczególnych domen i wykluczyć ruch typu SPAM.

Zapisz się do Newslettera​


    analityka internetowa i analiza danych

    Analityka internetowa i analiza danych – blog KiwiLab

    Analiza zachowania użytkowników na stronie internetowej stanowi bardzo ważny element marketingu internetowego. Pomaga nie tylko ocenić efektywność podejmowanych działań i określić opłacalność inwestycji w promocję online, ale również wskazuje miejsca problemowe wymagające usprawnienia. Analityka webowa pozwala przede wszystkim zrozumieć sposób, w jaki internauci poruszają się po sklepie, blogu lub serwisie internetowym. Taka wiedza daje szansę na zwiększenie ruchu na stronie poprzez m.in. uproszczenie procesu zakupowego, wprowadzenie zmian w formularzu kontaktowym, zwiększenie lub wyróżnienie przycisków call to action. A to wszystko przekłada się na współczynnik konwersji i jego optymalizację.

    Analiza ruchu na stronie i poprawna interpretacja danych

    Zaglądanie w statystyki strony internetowej może wydawać się żmudnym zadaniem, z którym poradzi sobie jedynie doświadczony analityk internetowy. Po części jest to prawda, ponieważ wyciąganie trafnych wniosków z tabelek wypełnionych po brzegi cyframi wymaga umiejętności dostrzegania ciągów przyczynowo-skutkowych, znajomości branży oraz sposobu poruszania się użytkowników po stronie. Błędna interpretacja informacji prezentujących ruch na stronie najczęściej prowadzi do podejmowania niewłaściwych decyzji niepoprawiających, a czasem wręcz pogarszających współczynnik konwersji. Na szczęście z nami analityka internetowa stanie się znacznie prostsza!
    analiza ruchu na stronie

    Na blogu KiwiLab nauczymy Cię m.in.:

    jak dodać stronę do Google Analytics
    Jak dodać stronę do Google Analytics
    jak przebiega analiza konkurencji
    Jak przebiega analiza konkurencji
    jak sprawdzić ilość wejść na stronę
    Jak sprawdzić ilość wejść na stronę
    jak zwiększyć oglądalność strony www
    Jak zwiększyć oglądalność strony
    analizowanie statystyk stron internetowych
    Jak analizować statystyki stron internetowych
    zwiększenie popularności bloga
    Jak zwiększyć popularność bloga

    Narzędzia analizy danych

    Za pomocą licznych instrukcji, case’ów, szablonów paneli informacyjnych Google Analytics, przykładów raportów Google Data Studio pokażemy Ci, jak właściwie analizować statystyki Google, odkrywając zależności, które pomogą udoskonalić witrynę internetową. Z nami poznasz swojego użytkownika i dowiesz się, czego tak naprawdę oczekuje od Twojej strony internetowej.
    narzędzia analityczne
    narzędzie google analytics

    Google Analytics – blog KiwiLab o topowym narzędziu analitycznym

    Co to jest Google Analytics? To niekwestionowany lider wśród aplikacji służących do badania ruchu na stronie. Darmowe narzędzie analityczne wspiera największa wyszukiwarka na świecie, dlatego chociażby z tego powodu warto się nim zainteresować. GA oferuje zarówno zaawansowane raporty, z którymi poradzi sobie wprawny analityk danych, jak i przejrzyste statystyki łatwe do interpretacji przez początkujących badaczy statystyk witryny. To naprawdę potężny program analityczny ułatwiający generowanie ruchu na stronie.

    Metryki Google Analytics

    • liczba sesji – liczba wejść na stronę,
    • czas spędzony na stronie,
    • współczynnik odrzuceń,
    • unikalni użytkownicy,
    • współczynnik wyjść.
    metryki google analytics
    Google statystyki w Analyticsie definiuje nieco inaczej niż np. Yandex Metrica, dlatego poprawna interpretacja wskaźników nierzadko wymaga zerknięcia do supportu i zapoznania się ze szczegółowym opisem metryki. Jeśli obawiasz się, że do zrozumienia Google Analytics szkolenie będzie Ci potrzebne, spieszymy z pomocą! Krok po kroku wyjaśnimy wszystkie najistotniejsze pojęcia, byś nauczył się samodzielnie przeprowadzić analizę strony. Na KiwiLab podeszliśmy kompleksowo do tematu Google Analytics – poradnik stworzony przez wpisy na blogu możesz traktować jako sprawdzone źródło wiedzy o analizie danych.
    mapy ciepła click maps

    Narzędzia analityczne do badania zachowania użytkowników

    Optymalizacja współczynnika konwersji to proces złożony, który musi opierać się na analizie zachowania użytkowników. Warto obserwować, w jaki sposób internauci poruszają się w witrynie. W tym celu warto skorzystać z narzędzi analitycznych tworzących tzw. mapy ciepła (heat maps) obrazujące miejsca, do których docierają (scroll maps) albo w które klikają (click maps) nasi klienci. Wiele cennych informacji przynoszą także nagrania wędrówki użytkownika po stronie internetowej. Krok po kroku możemy prześledzić wszystkie punkty prowadzące (lub też nie) internautę do konwersji.

    Mapy cieplne podpowiedzą Ci:

    • Jak zwiększyć ruch na blogu i sklepie internetowym?
    • W jakich miejscach internauci gubią się i schodzą z wyznaczonej przez Ciebie ścieżki prowadzącej do konwersji>
    • Które elementy odwracają uwagę użytkowników od przycisków call to action?
    • Czy formularz kontaktowy nie składa się ze zbyt wielu pól?
    • Na ile intuicyjna jest Twoja strona internetowa?
    heatmap analiza strony www
    Obsługa większości aplikacji nie sprawi Ci większych problemów, a dzięki naszym artykułom poświęconym analizie danych nauczysz się badać sposób zachowania użytkowników.
    kurs analiza danych

    Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Ucz się analityki z KiwiLab!

    Nasz blog o analityce internetowej jest pełen wskazówek, które popieramy zdobytym doświadczeniem. Na co dzień analizujemy statystyki witryn internetowych, swobodnie poruszamy się po Google Anaytics, testujemy nowe narzędzia analityczne, przygotowujemy raporty w Google Data Studio, panele informacyjne oraz niestandardowe zestawienia, dzięki którym zrozumienie użytkowników strony www staje się jeszcze prostsze. Jeśli chciałbyś zwiększyć popularność bloga, sprawdzić ilość wyświetleń strony lub udoskonalić swój sklep internetowy, zapraszamy na nasz kurs z analizy danych do KiwiLab! Obiecujemy moc praktycznych informacji i rozwiązań gotowych do wdrożenia na stronę!