Analityka internetowa

Optymalizacja konwersji to proces wprowadzania zmian na stronie mających na celu zwiększyć szansę na osiąganie celów biznesowych, np. wzrostu sprzedaży, zapytań ofertowych. Poprawa konwersji jest możliwa dzięki analizie danych i zrozumieniu zachowania użytkowników na stronie internetowej.

Google Analytics

Google aktualizuje próg prywatności dla raportu wyszukiwane hasła w Google Analytics

Reklamodawcy zobaczą bardziej spójne dane między swoim kontem reklamowym, a GA4 przy ograniczonych danych w UA.
Google Data Studio

Google Data Studio dodaje obsługę kontroli danych dla usług Google Analytics 4

Google 28 lipca wydało drobną aktualizację narzędzia Data Studio, w której jedną z nowości jest obsługa kontroli danych dla usług Google Analytics 4.
Google Chrome

Third-party cookies pozostaną aktywne w Google Chrome do 2024 r.

Google na początku tego roku rozpoczął testy Privacy Sandbox, planując wycofanie third-party cookies do 2023 r. Teraz okazuje się, że proces się opóźni.
google

Google potwierdza błąd dotyczący raportowania w Google Ads i Google Analytics

Google poinformowało użytkowników, że występuje błąd raportowania w przypadku Google Ads oraz Google Analytics.
Google Analytics

Aktualizacja Google Analytics 4: współczynnik odrzuceń, parametry UTM i współczynnik konwersji

W tym tygodniu Google rozpoczyna wprowadzanie do Google Analytics 4 nowych wymiarów i danych, w tym współczynnika odrzuceń, dodatkowych parametrów UTM i współczynnika konwersji.
Google Search Console Insights

Google Search Console Insights otrzymuje wsparcie dla Google Analytics 4 (GA4)

Google dodał obsługę witryn korzystających z Google Analytics 4 do wyświetlania danych w Google Search Console Insights.
Firefox

Firefox od teraz domyślnie włącza funkcję Total Cookie Protection

Firefox Total Cookie Protection blokuje wszystkie pliki cookie przed śledzeniem użytkowników w Internecie, jednocześnie zachowując funkcjonalność witryny.
Google Analytics

Google ostrzega przed niskimi ilościami danych w czasie rzeczywistym w raportach Universal Analytics

W raportach usługi Universal Analytics narzędzia Google Analytics pojawił się problem dotyczący niskiej ilości danych w czasie rzeczywistym w raportach.
Załaduj więcej wpisów

Zapisz się do Newslettera​

analityka internetowa i analiza danych

Analityka internetowa i analiza danych – blog KiwiLab

Analiza zachowania użytkowników na stronie internetowej stanowi bardzo ważny element marketingu internetowego. Pomaga nie tylko ocenić efektywność podejmowanych działań i określić opłacalność inwestycji w promocję online, ale również wskazuje miejsca problemowe wymagające usprawnienia. Analityka webowa pozwala przede wszystkim zrozumieć sposób, w jaki internauci poruszają się po sklepie, blogu lub serwisie internetowym. Taka wiedza daje szansę na zwiększenie ruchu na stronie poprzez m.in. uproszczenie procesu zakupowego, wprowadzenie zmian w formularzu kontaktowym, zwiększenie lub wyróżnienie przycisków call to action. A to wszystko przekłada się na współczynnik konwersji i jego optymalizację.

Analiza ruchu na stronie i poprawna interpretacja danych

Zaglądanie w statystyki strony internetowej może wydawać się żmudnym zadaniem, z którym poradzi sobie jedynie doświadczony analityk internetowy. Po części jest to prawda, ponieważ wyciąganie trafnych wniosków z tabelek wypełnionych po brzegi cyframi wymaga umiejętności dostrzegania ciągów przyczynowo-skutkowych, znajomości branży oraz sposobu poruszania się użytkowników po stronie. Błędna interpretacja informacji prezentujących ruch na stronie najczęściej prowadzi do podejmowania niewłaściwych decyzji niepoprawiających, a czasem wręcz pogarszających współczynnik konwersji. Na szczęście z nami analityka internetowa stanie się znacznie prostsza!
analiza ruchu na stronie

Na blogu KiwiLab nauczymy Cię m.in.:

jak dodać stronę do Google Analytics
Jak dodać stronę do Google Analytics
jak przebiega analiza konkurencji
Jak przebiega analiza konkurencji
jak sprawdzić ilość wejść na stronę
Jak sprawdzić ilość wejść na stronę
jak zwiększyć oglądalność strony www
Jak zwiększyć oglądalność strony
analizowanie statystyk stron internetowych
Jak analizować statystyki stron internetowych
zwiększenie popularności bloga
Jak zwiększyć popularność bloga

Narzędzia analizy danych

Za pomocą licznych instrukcji, case’ów, szablonów paneli informacyjnych Google Analytics, przykładów raportów Google Data Studio pokażemy Ci, jak właściwie analizować statystyki Google, odkrywając zależności, które pomogą udoskonalić witrynę internetową. Z nami poznasz swojego użytkownika i dowiesz się, czego tak naprawdę oczekuje od Twojej strony internetowej.
narzędzia analityczne
narzędzie google analytics

Google Analytics – blog KiwiLab o topowym narzędziu analitycznym

Co to jest Google Analytics? To niekwestionowany lider wśród aplikacji służących do badania ruchu na stronie. Darmowe narzędzie analityczne wspiera największa wyszukiwarka na świecie, dlatego chociażby z tego powodu warto się nim zainteresować. GA oferuje zarówno zaawansowane raporty, z którymi poradzi sobie wprawny analityk danych, jak i przejrzyste statystyki łatwe do interpretacji przez początkujących badaczy statystyk witryny. To naprawdę potężny program analityczny ułatwiający generowanie ruchu na stronie.

Metryki Google Analytics

  • liczba sesji – liczba wejść na stronę,
  • czas spędzony na stronie,
  • współczynnik odrzuceń,
  • unikalni użytkownicy,
  • współczynnik wyjść.
metryki google analytics
Google statystyki w Analyticsie definiuje nieco inaczej niż np. Yandex Metrica, dlatego poprawna interpretacja wskaźników nierzadko wymaga zerknięcia do supportu i zapoznania się ze szczegółowym opisem metryki. Jeśli obawiasz się, że do zrozumienia Google Analytics szkolenie będzie Ci potrzebne, spieszymy z pomocą! Krok po kroku wyjaśnimy wszystkie najistotniejsze pojęcia, byś nauczył się samodzielnie przeprowadzić analizę strony. Na KiwiLab podeszliśmy kompleksowo do tematu Google Analytics – poradnik stworzony przez wpisy na blogu możesz traktować jako sprawdzone źródło wiedzy o analizie danych.
mapy ciepła click maps

Narzędzia analityczne do badania zachowania użytkowników

Optymalizacja współczynnika konwersji to proces złożony, który musi opierać się na analizie zachowania użytkowników. Warto obserwować, w jaki sposób internauci poruszają się w witrynie. W tym celu warto skorzystać z narzędzi analitycznych tworzących tzw. mapy ciepła (heat maps) obrazujące miejsca, do których docierają (scroll maps) albo w które klikają (click maps) nasi klienci. Wiele cennych informacji przynoszą także nagrania wędrówki użytkownika po stronie internetowej. Krok po kroku możemy prześledzić wszystkie punkty prowadzące (lub też nie) internautę do konwersji.

Mapy cieplne podpowiedzą Ci:

  • Jak zwiększyć ruch na blogu i sklepie internetowym?
  • W jakich miejscach internauci gubią się i schodzą z wyznaczonej przez Ciebie ścieżki prowadzącej do konwersji>
  • Które elementy odwracają uwagę użytkowników od przycisków call to action?
  • Czy formularz kontaktowy nie składa się ze zbyt wielu pól?
  • Na ile intuicyjna jest Twoja strona internetowa?
heatmap analiza strony www
Obsługa większości aplikacji nie sprawi Ci większych problemów, a dzięki naszym artykułom poświęconym analizie danych nauczysz się badać sposób zachowania użytkowników.
kurs analiza danych

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Ucz się analityki z KiwiLab!

Nasz blog o analityce internetowej jest pełen wskazówek, które popieramy zdobytym doświadczeniem. Na co dzień analizujemy statystyki witryn internetowych, swobodnie poruszamy się po Google Anaytics, testujemy nowe narzędzia analityczne, przygotowujemy raporty w Google Data Studio, panele informacyjne oraz niestandardowe zestawienia, dzięki którym zrozumienie użytkowników strony www staje się jeszcze prostsze. Jeśli chciałbyś zwiększyć popularność bloga, sprawdzić ilość wyświetleń strony lub udoskonalić swój sklep internetowy, zapraszamy na nasz kurs z analizy danych do KiwiLab! Obiecujemy moc praktycznych informacji i rozwiązań gotowych do wdrożenia na stronę!