Google dodaje kilka nowych narzędzi wspomagających zakupy, w sam raz na święta, co przyniesie duże korzyści kupującym, ale może mieć również znaczące implikacje dla sprzedawców internetowych, szczególnie w odniesieniu do zrozumienia konkurencji i rynku.
Po pierwsze, Google integruje kody kuponów i promocje z wynikami wyszukiwania produktów, co pomoże ludziom łączyć się z sezonowymi ofertami, bez konieczności szukania odpowiednich informacji w innym miejscu.
Jak wyjaśniło Google:
„Nasza nowa plakietka promocyjna pojawi się w wyszukiwarce przy produktach objętych promocją (np. „Zniżka 15% z kodem kuponu WAKACJE”). Chociaż w przeszłości pokazywaliśmy, kiedy produkty są wyprzedane lub cena spadła, teraz możesz zobaczyć konkretne promocje i porównać je z innymi bezpośrednio w wyszukiwarce. Dodajemy również nową funkcję przycinania kuponów, która umożliwia łatwe kopiowanie kodów promocyjnych, gdy jesteś gotowy do zakupu”.
Różne strony internetowe mają podobną usługę, oferując najnowsze kupony promocyjne, aby połączyć użytkowników z propozycjami zniżek. Integracja tego z samym Google może mieć znacznie większy wpływ, ponieważ ludzie nie będą musieli wiedzieć, do których witryn się udać, aby znaleźć to samo.
Może to również oznaczać, że marki będą musiały oferować lepsze oferty i rabaty oraz upewnić się, że są zarejestrowane w Google, aby zmaksymalizować możliwości. Jeśli Twój konkurent prowadzi promocję, a użytkownicy widzą teraz tę reklamę, może to być istotny czynnik, a Ty musisz być tego świadomy i wiedzieć, jak Twoje oferty dopasowują się do tego.
Google dodaje również nowe wyświetlanie porównania obok siebie wszystkich wymienionych pozycji w odpowiednim wyszukiwaniu produktów.
„Jeśli szukasz na przykład damskiego płaszcza, pokażemy Ci porównanie dostępnych ofert płaszczy bezpośrednio w wynikach. Ten nowy widok pojawi się w Stanach Zjednoczonych w tym miesiącu.”.
Zauważysz również, że ta plakietka nie znajduje się w zakładce „Zakupy”, jest to główna lista wyników wyszukiwania Google dla tego produktu.
Są to ważne aktualizacje w reklamach Google Ads, które mogą mieć duży wpływ na sprzedawców internetowych, tak jak dynamiczne listy wykluczeń w Google Ads.
Wreszcie, Google dodaje również więcej informacji o porównaniu cen w wynikach wyszukiwania produktów.
Jak widać, teraz użytkownicy będą mogli zobaczyć, jak cena każdego sprzedawcy porównuje się z innymi i czy jest ona niska, czy wysoka dla każdego produktu.
Są to cenne i ważne dodatki dla kupujących, podczas gdy dla sprzedawców detalicznych wiążą się one z szeregiem nowych rozważań dotyczących tego, w jaki sposób ludzie robią zakupy, jakie informacje widzą i jak Twoje oferty pasują do siebie.
Google zauważa również, że sprzedawcy mogą zobaczyć, jak działają ich oferty i przeglądać swoje promocje za pośrednictwem Google Merchant Center, które warto mieć na oku, wraz z odpowiednimi SERPami dla Twoich produktów.