John Mueller, wyjaśnił, w jaki sposób strony internetowe mogą optymalizować treści pod kątem wyników wyszukiwania w określonych krajach, wykorzystując podkatalogi w odpowiedni sposób.
Ten temat został omówiony podczas ostatniego spotkania „English Google SEO office-hours” w dniu 18.02.2022.
Jedna z osób zadała Muellerowi pytanie, w jaki sposób Google rozpoznaje, gdy treść witryny jest kierowana geograficznie, poza szukaniem implementacji hreflang.
W odpowiedzi Mueller opisuje, w jaki sposób Google szuka wzorców w adresach URL wskazujących, dla jakiego kraju jest przeznaczona strona, a informacje te możesz wykorzystać do ustrukturyzowania swojej witryny w sposób, który jest kierowany na wiele krajów z tą samą domeną.
Jak kierować reklamy do wielu krajów z tą samą domeną za pomocą podkatalogów?
Na pytanie, czego potrzebuje Google, aby rozpoznać, kiedy treść jest zoptymalizowana pod kątem konkretnego kraju, Mueller odpowiada:
„Staramy się grupować adresy URL według wyraźnych wzorców, które możemy rozpoznać. I to na przykład według subdomeny lub podkatalogu.
Więc jeśli masz kraj w podkatalogu, na wyższym miejscu na ścieżce, to o wiele łatwiej jest nam powiedzieć, że wszystko pod tą ścieżką jest dla tego kraju, wszystko pod tą inną ścieżką jest dla innego kraju.
Możesz też zweryfikować poszczególne ścieżki w Search Console i konkretnie powiedzieć, że ta ścieżka jest dla tego kraju lub ta ścieżka jest dla innego kraju, co nam trochę ułatwia”.
Mueller zauważa, że takie użycie podkatalogów prawdopodobnie nie będzie miało większego znaczenia, jeśli już używasz hreflang i Search Console do kierowania na określone kraje.
Posłuchaj całej odpowiedzi Muellera w poniższym filmie: