Google wyjaśnia kierowanie geograficzne za pomocą podkatalogów adresów URL

seo

John Mueller, wyjaśnił, w jaki sposób strony internetowe mogą optymalizować treści pod kątem wyników wyszukiwania w określonych krajach, wykorzystując podkatalogi w odpowiedni sposób.

Ten temat został omówiony podczas ostatniego spotkania „English Google SEO office-hours” w dniu 18.02.2022.

Jedna z osób zadała Muellerowi pytanie, w jaki sposób Google rozpoznaje, gdy treść witryny jest kierowana geograficznie, poza szukaniem implementacji hreflang.

W odpowiedzi Mueller opisuje, w jaki sposób Google szuka wzorców w adresach URL wskazujących, dla jakiego kraju jest przeznaczona strona, a informacje te możesz wykorzystać do ustrukturyzowania swojej witryny w sposób, który jest kierowany na wiele krajów z tą samą domeną.

Jak kierować reklamy do wielu krajów z tą samą domeną za pomocą podkatalogów?

Na pytanie, czego potrzebuje Google, aby rozpoznać, kiedy treść jest zoptymalizowana pod kątem konkretnego kraju, Mueller odpowiada:

„Staramy się grupować adresy URL według wyraźnych wzorców, które możemy rozpoznać. I to na przykład według subdomeny lub podkatalogu.

Więc jeśli masz kraj w podkatalogu, na wyższym miejscu na ścieżce, to o wiele łatwiej jest nam powiedzieć, że wszystko pod tą ścieżką jest dla tego kraju, wszystko pod tą inną ścieżką jest dla innego kraju.

Możesz też zweryfikować poszczególne ścieżki w Search Console i konkretnie powiedzieć, że ta ścieżka jest dla tego kraju lub ta ścieżka jest dla innego kraju, co nam trochę ułatwia”.

Mueller zauważa, że ​​takie użycie podkatalogów prawdopodobnie nie będzie miało większego znaczenia, jeśli już używasz hreflang i Search Console do kierowania na określone kraje.

Posłuchaj całej odpowiedzi Muellera w poniższym filmie: