Jak zmniejszyć lęk przed zakupem w sklepie internetowym kiwilab

Jak zmniejszyć lęk przed zakupem w sklepie internetowym?

Obawy konsumentów związane z zakupami w sklepach online są wciąż bardzo duże. Ma to miejsce zwłaszcza wtedy, gdy sklep internetowy wygląda mało profesjonalnie, odbiega od przyjętych standardów, jest mało intuicyjny, a co najważniejsze wydaje się być tajemniczy. W niniejszym wpisie przedstawię Ci, jakie działania optymalizacyjne warto podjąć, abyś mógł odczarować swój sklep i zmienić swoich potencjalnych klientów w klientów finalnych.

Dodaj recenzje produktów

Recenzje produktów mogą zdecydowanie pomóc konsumentowi w znalezieniu odpowiedniego produktu, który spełni jego konkretne potrzeby. Taka forma oceny działa również jako technika perswazji, zapewniając społeczny dowód, że to właśnie prawdziwi ludzie gwarantują dobrą jakość produktu. Postaraj się nakłonić swoich klientów do wystawienia oceny i napisania kilku zdań na temat zakupionego produktu.

Informuj o bezpłatnej dostawie, zwrotach i terminach dostawy

Więcej niż połowa odwiedzających sklep online zrezygnuje z zakupu, jeśli w momencie dojścia do finalizacji transakcji pojawią się dodatkowe koszty, na przykład koszty wysyłki lub długi termin realizacji zamówienia. Informacje o potencjalnych kosztach dostawy i zwrotów, a także termin dostawy umieść już na etapie samego opisu produktu w sposób łatwo dostępny i przejrzysty.

Maksymalnie uprość proces płatności

Blisko 1/3 zakupów jest porzucanych z powodu długich lub skomplikowanych i niejasnych procesów zakupowych. Stosowanie prostych metod płatności może doprowadzić do poprawy tych wyników, dlatego zezwalaj odwiedzającym na dokonywanie płatności jako goście bez konieczności logowania. Nie ma nic bardziej frustrującego użytkownika niż sytuacja, kiedy znalazł konkretny produkt, dodał go do koszyka i… musi posiadać konto w sklepie, aby dokonać finalizacji transakcji.

Wyraźnie zaznacz i poinformuj użytkownika, do czego będą Ci potrzebne dane typu adres e-mail czy numer telefonu, im więcej transparentności tym lepiej.

Usuń wszystkie niepotrzebne pola, które są rzadko wypełnianie i okazują się zbędne.

Dodaj możliwość porównania produktów

Funkcja porównywania produktów jest zawsze przydatna, ale i kluczowa przy podejmowaniu trudnych decyzji zakupowych, dlatego warto ją zastosować w sklepie internetowym. Staraj się unikać przewijania podczas porównywania produktów, ponieważ zmuszasz tym samym użytkowników do zapamiętania ich specyfikacji.

Wykorzystaj propozycję wartości

Stwórz propozycję wartości i poinformuj o swojej ofercie, wyróżniając wszystko to, co najlepsze w Twojej marce. Przedstaw się, odkryj i zaprezentuj, co oferujesz zmniejszając w ten sposób niepokój związany z zakupem. Powtarzaj ten proces na całej ścieżce zakupowej i pokaż, dlaczego to właśnie Ty jesteś najlepszą firmą do dokonania zakupu.

Stosuj techniki perswazji

Technika perswazji, taka jak na przykład pilność może pomóc w zmotywowaniu konsumentów do podjęcia działań. Używana wraz z istotnie małą liczbą elementów rozpraszających, może być naprawdę potężnym narzędziem do zwiększania konwersji.

Pamiętaj jednak, że różne typy zachowań konsumentów mogą wymagać różnych technik perswazji. Na jednych zadziała informacja o ofercie limitowanej, na drugich wiadomość o niskim stanie magazynowym, a na jeszcze innych odliczanie do końca trwania sprzedaży.

Zmniejsz liczbę rozpraszaczy

Użytkownicy odwiedzający serwis, którzy są atakowani chatbotami, subskrypcjami, wtyczkami społecznościowymi oraz wszelkimi innymi wyskakującymi powiadomieniami zostają odwróceni od głównego celu, który przecież mają zrealizować, czyli od zakupu w Twoim sklepie. Zdecyduj zatem, jakie są naprawdę Twoje główne cele, a w następstwie tego dostosuj swój sklep w ten sposób, aby faktycznie pomóc klientom znaleźć to, czego przecież szukają.

Podsumowanie

I to by było na tyle, jeśli chodzi o sposoby na zmniejszenie lęku przed zakupem w Twoim sklepie internetowym. Jeśli uda Ci się wygospodarować zasoby, aby wdrożyć we własnym sklepie, co najmniej połowę z tych 7 przedstawionych metod to świetnie. Trzymam kciuki za Twój sukces!

Potrzebujesz dodatkowego wsparcia z mojej strony?

Napisz do mnie na michal@kiwilab.pl lub sprawdź informacje na temat mojej usługi optymalizacji SEO, którą oferują w ramach swojej marki Divloy.

Michał Martyniuk
Jestem współtwórcą bloga KiwiLab oraz właścicielem marki Divloy.pl, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Stosując metody Growth Hackingu realizuje cele swoich klientów rozwijając ich firmy w internecie z wykorzystaniem SEO i PPC. Przeprowadzam kampanie Pay Per Click za pośrednictwem Google Ads i Facebook Ads. Zajmuję się pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów. Do tej pory brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO, a liczba ta cyklicznie wzrasta.