Meta description co to jest?

Meta description co to jest

Meta opis to tag HTML podsumowujący zawartość strony internetowej. To fragment tekstu, często o długości około 160 znaków, który pojawia się pod tytułem strony na stronach wyników wyszukiwania.

Wyszukiwarki pokazują to w wynikach wyszukiwania, gdy opis meta zawiera również wyszukiwane słowa kluczowe. W przeciwieństwie do tytułu strony, metaopisy nie są czynnikiem rankingowym SEO, ale zachęcają użytkowników do kliknięcia na stronę i są częścią skutecznego SEO na stronie. Zobaczysz je w kodzie strony jako <meta name="description" content=, po którym następuje pisemny opis.

Meta descripcion to obietnica, którą składasz wyszukiwarkom. Wśród konkurencyjnych stron internetowych mówisz, że: „To jest strona, której szukasz”.

Meta description ilość znaków jaka jest zalecana?

Meta tag description mogą technicznie mieć dowolną długość, ale Google zazwyczaj skraca fragmenty do 155-160 znaków. Najlepiej, aby meta opisy były wystarczająco długie, dlatego zalecamy opisy o długości od 50 do 160 znaków. Pamiętaj, że „optymalna” długość zależy od sytuacji, a Twoim głównym celem powinno być zapewnienie wartości i zwiększenie liczby kliknięć.

Czy meta description html nadal spełnia cel SEO description?

Chociaż dzisiejsze SERP są często ulepszane za pomocą fragmentów rozszerzonych, meta opis, jest to pierwszy rzut oka dla potencjalnych użytkowników, nie stracił na znaczeniu. Jest to pierwsza rzecz, którą widzi użytkownik, obok tytułu strony i docelowego adresu URL, podczas wpisywania słowa kluczowego w wyszukiwarce internetowej. Jak mówi stare przysłowie, masz tylko jedną szansę, aby zrobić pierwsze wrażenie.

Dlatego treść metaopisu nie powinna być tworzona bezmyślnie. Dobrze napisany i przekonujący opis witryny może się wyróżnić i zmotywować użytkownika do kliknięcia na stronę, nawet jeśli strona nie znajduje się na liście kilku najwyższych pozycji w Google.

Meta name description to pierwsze wrażenie, które strona internetowa może zaprezentować w organicznych wynikach wyszukiwania. Może mieć decydujący wpływ na współczynnik klikalności i ruch.

Ponieważ CTR jest oczywiście używany przez Google do oceny trafności strony internetowej w stosunku do SERP, można zatem uznać meta opis za pośredni czynnik rankingowy.

Czy Google przepisuje meta dane html?

Wiesz już co to jest opis meta, dlatego przejdźmy do odpowiedzi na kolejne pytanie. Tak, Google przepisuje metaopisy dla prawie wyników wyszukiwania. Google przepisuje metaopisy w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i na komputerach.

Ostatecznym powodem jest korelacja między słowami kluczowymi o większej liczbie wyszukiwań, a niższymi współczynnikami przepisywania.

Przykładowo, jeśli sklepy online są kierowane na słowa kluczowe o dużym natężeniu ruchu, istnieje większe prawdopodobieństwo, że oryginalny metaopis pojawi się w witrynie w takiej postaci, w jakiej został napisany. Tworząc meta description skoncentruj się na stronach, które uzyskują najwięcej ruchu organicznego z wyszukiwarek.

Meta description przykłady

  • Strona główna - czytanie metaopisów innych osób sprawi, że proces będzie wyglądał na zwodniczo prosty, ale właśnie ta prostota sprawia, że pisanie jest tak trudne. Zgrubny limit 155 znaków oznacza, że meta description nie może być długi. Dobre opisy zawierają krótki przegląd tego, o czym jest witryna, a także przekonujący powód, aby kliknąć tag tytułu.
  • Strona produktu - pisanie metaopisów dla stron produktów jest nieco łatwiejsze niż pisanie ich na stronie głównej, ponieważ strony produktów nie powinny mówić za całą firmę. Zamiast tego opowiadają się za czymś, co oferuje wymierne korzyści kupującym. Musisz dać wyobrażenie o tym, co wyróżnia produkt.
  • Strony kategorii - Celem tej strony jest pogrupowanie podobnych produktów, aby klienci mogli je przeglądać. Strony kolekcji mogą wyświetlać się w przypadku ogólnych, często używanych słów kluczowych. Twój metaopis strony kategorii powinien przyciągać uwagę, pokazując odpowiednie informacje o prezentowanej kolekcji.

Pisanie wielkimi literami w metaopisie to śmiałe posunięcie i na pewno nie polecamy używania wielkich liter w całym tekście. Czasami jednak wielkie litery nie wydają się być tam tylko po to, by przyciągnąć uwagę. Wykonuje również pracę polegającą na oddzieleniu notatki od reszty tekstu. Po notatce ten opis działa dobrze, ponieważ skupia się na czytelniku.

Chociaż niektórzy eksperci SEO radzą, aby wszystkie metaopisy kończyły się pełnymi zdaniami, pół zdania może zdziałać cuda dla współczynnika klikalności (CTR). Jeśli zamierzasz skorzystać z tej strategii, dobrze jest, aby metaopis był jak najbardziej zbliżony do limitu 155 znaków.

Meta description jak pisać dobrze?

Teraz, gdy rozumiesz czym są metaopisy, prawdopodobnie zastanawiasz się jakie są najlepsze sposoby zastosowania tej wiedzy? Poniżej poznasz jakie są cechy dobrego meta description.

Weź pod uwagę nastawienie klienta

Najpierw skup się na tym, co skłoniłoby osobę wyszukującą do kliknięcia tagu tytułu. Wymaga to odpowiedzi na dwa pytania:

  • Co oferujesz?
  • Dlaczego powinien kupować od ciebie?

W przypadku stron produktów pierwsze zapytanie ma prostą odpowiedź: oferujesz swój produkt. Drugi zostanie rozwiązany przez prosty fakt, że to ty sprzedajesz produkt.

Metaopisy strony głównej są nieco trudniejsze, najlepiej wielokrotnie podkreślać swoją markę. To jedyna rzecz, którą oferuje cały Twój sklep i to jest powód, dla którego powinni kupować od Ciebie.

Spraw, by były wyjątkowe

Poinformuj czytelników, czym się zajmujesz, opowiedz im o swojej wyjątkowej propozycji sprzedaży i przekazuj te informacje wielokrotnie, ponieważ meta opis nie jest miejscem na subtelności. Często trudno jest znaleźć skuteczny metaopis strony głównej, więc najlepiej jest uzbroić się w cierpliwość i dobrze przemyśleć swoją markę.

Jeśli istniejesz już jakiś czas, co o Twojej firmie mówią powracający klienci? A jeśli jesteś nowy, co sprawiło, że myślisz, że ta firma zdobędzie klientów?

Celem Twojego metaopisu jest uzyskanie kliknięć, ale jest to również szansa na zaprezentowanie swojej marki. Potraktuj metaopisy jako kontynuację swojej marki i możliwość jasnego zdefiniowania unikalnej propozycji sprzedaży za pomocą odpowiednich słów kluczowych.

Jeśli Twój metaopis jest taki sam jak opis innych stron, doświadczenie użytkownika w Google będzie utrudnione. Chociaż tytuły stron mogą się różnić, wszystkie strony będą wyglądać tak samo, ponieważ wszystkie opisy są takie same. Zamiast tworzyć zduplikowane metaopisy, lepiej zostawić je puste. Google wybierze fragment ze strony zawierający słowo kluczowe użyte w zapytaniu. To powiedziawszy, napisanie unikalnego metaopisu dla każdej strony, z którą chcesz się pozycjonować, jest zawsze najlepszą praktyką.

Utrzymuj optymalną długość

Nie przekraczaj limitu 155 znaków, biorąc pod uwagę długość meta description. Google prawdopodobnie odetnie później dowolny tekst. Umieść najważniejszy tekst na początku opisu, na przykład zwroty akcji lub kilka słów o swojej marce.

Odpowiednia długość tak naprawdę nie istnieje. To zależy od wiadomości, którą chcesz przekazać. Powinieneś zająć wystarczająco dużo miejsca, aby przekazać wiadomość, ale jednocześnie zachować ją krótką i zgryźliwą. Jeśli jednak sprawdzisz wyniki wyszukiwania w Google, zobaczysz głównie fragmenty o długości od 120 do 156 znaków, jak w poniższym przykładzie.

Niestety nie możesz w pełni kontrolować tego, co Google wyświetla w wynikach wyszukiwania. Czasami decyduje się pokazać metaopis, a czasami po prostu chwyta kilka zdań z twojej treści na stronie.

Spraw, by było to wykonalne

Pomyśl o meta opisach jako o powitaniu w swoim sklepie e-commerce czy witrynie usługowej. Upewnij się, że Twój opis jest jasny, ekscytujący i praktyczny. Powiedz czytelnikom, czego powinni oczekiwać na Twojej stronie.

Dodaj wezwanie do działania

Wezwanie do działania w metaopisie zmusi ludzi do przejścia na Twoją stronę. Pomagają czytelnikom zrozumieć, co oferujesz i czego się spodziewać po kliknięciu. W przypadku sklepów e-commerce skup się na różnych motywacjach ich wyszukiwania.

Niektóre przykłady wezwań do działania dla e-commerce to:

  • Kupuj teraz
  • Poznaj kolekcję
  • Odkryj nowe trendy

Użyj docelowego słowa kluczowego

Znajdź sposób na uwzględnienie docelowego słowa kluczowego, aby pomóc wyszukiwarkom w uszeregowaniu Twojej strony. Upewnij się, że brzmi to tak, jakby napisał to człowiek.

Jeśli wyszukiwane słowo kluczowe pasuje do części tekstu w metaopisie, Google będzie bardziej skłonny go użyć i wyróżnić w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu link do Twojej witryny będzie jeszcze bardziej zachęcający. Google czasami podkreśla nawet synonimy.

Unikaj generatorów meta description html

Trwa debata na temat tego, czy używać generatorów do pisania metaopisów. Generatory mogą tworzyć opisy, które wydają się nudne i pozbawione osobowości. Ale mogą zadziałać, jeśli jesteś dużą marką z wieloma podstronami.

Jako mała firma lepiej jest ręcznie pisać metaopisy zwłaszcza te dla stron, które generują duży ruch związany z wyszukiwaniem.

Generatory meta name description są powodem, dla którego Google zaczęło przepisywać niektóre rzeczy aby uniknąć szablonowych treści, które są niskiej jakości i nie spełniają oczekiwań wyszukiwania.

Uczyń go praktycznym

Jeśli traktujesz meta opis jako zaproszenie na swoją stronę, musisz pomyśleć o swoim użytkowniku i jego ewentualnej motywacji do odwiedzenia Twojej strony. Upewnij się, że Twój opis nie jest nudny, trudny ani zbyt tajemniczy. Ludzie muszą wiedzieć, czego mogą się spodziewać na Twojej stronie.

Upewnij się, że pasuje do treści strony

To jest ważne. Google dowie się, czy używasz metaopisów, aby nakłonić odwiedzających do kliknięcia Twojego wyniku. Mogą cię nawet ukarać, jeśli to zrobisz. Ale poza tym wprowadzające w błąd opisy prawdopodobnie również zwiększą współczynnik odrzuceń. Co również obniży zaufanie ludzi do Twojej firmy. To zły pomysł choćby z tego powodu. Dlatego chcesz, aby meta opis pasował do treści na stronie.

Twórz własne meta description jedyne w swoim rodzaju

Niezależnie od tego, czy jesteś nowym właścicielem sklepu, czy doświadczonym webmasterem e-commerce, przekonujące metaopisy są ważne, aby zwiększyć ruch w witrynie, zapewnić dobre wrażenia użytkownika i poprawić współczynniki konwersji.

Zaznaczając powyższe pola, będziesz na dobrej drodze do optymalizacji swoich stron pod kątem internetu i wkrótce dostrzeżesz korzyści płynące z większego ruchu i wyższej sprzedaży.

Po co ustawiać meta opis?

Cel html meta description SEO jest prosty: musi sprawić, by ktoś wyszukujący wyszukiwane hasło w Google kliknął Twój link. Innymi słowy meta description służą do generowania kliknięć z wyszukiwarek.

Wyszukiwarki twierdzą, że nie ma bezpośredniej korzyści SEO z meta description – nie używają go w swoim algorytmie rankingowym. Istnieje jednak pośrednia korzyść: Google używa współczynnika klikalności (CTR) jako sposobu na sprawdzenie, czy masz dobry wynik.

Jeśli więcej osób kliknie w Twój wynik, Google uzna Cię za dobry wynik i na podstawie Twojej pozycji przeniesie Cię wyżej. Dlatego optymalizacja meta description jest tak ważna, podobnie jak optymalizacja tytułów.

Niestety nie ma gwarancji, że Google wyświetli napisany przez Ciebie opis. Ale ponieważ jest szansa, że tak się stanie, zawsze warto podjąć wysiłek, aby dodać go do swojego posta lub strony.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.