Żegnamy wskazówki Google dla webmasterów, witamy podstawy wyszukiwania

seo

Google oficjalnie zmienia nazwę Wskazówek dla webmasterów na „Podstawy wyszukiwania”, które składają się z trzech sekcji.

Oprócz ułatwienia zrozumienia dawnych wytycznych Google dla webmasterów, motywacją Google stojącą za odświeżeniem jest odejście od terminu „webmaster”.

W ciągu ostatnich kilku lat Google stopniowo usuwało słowo „webmaster” ze swojego brandingu. Na przykład nazwa „Centrum Google dla webmasterów” została zmieniona na „Centrum wyszukiwarki Google”.

„Webmaster” jest terminem przestarzałym, mówi samo Google, i nie obejmuje wszystkich twórców treści, którzy chcą zobaczyć pozycję swojej treści w wynikach wyszukiwania.

Wiele wcześniejszych wytycznych przenosi się do określonych sekcji w Centrum wyszukiwarki Google.

Podstawy wyszukiwania Google składają się teraz z trzech kategorii, którymi są:

  • Wymagania techniczne
  • Najważniejsze praktyki
  • Zasady dotyczące spamu

Wymagania techniczne

Aby strona internetowa pojawiła się w wyszukiwarce Google, musisz wykonać kilka czynności stricte technicznych. Google twierdzi, że większość witryn spełnia wymagania techniczne i bez tego. Natomiast wymagania techniczne są następujące:

  • Googlebot nie jest blokowany
  • Strona działa poprawnie
  • Strona zawiera zawartość nadającą się do indeksowania

Innymi słowy – publikuj treści w formacie, który Google może zindeksować i upewnij się, że Google ma do nich dostęp. To absolutne minimum celem umieszczenia strony internetowej w indeksie Google. Z drugiej strony umieszczenie strony internetowej o istotnym rankingu wymaga więcej pracy i trzeba o tym pamiętać.

Najważniejsze praktyki

Najważniejsze sprawdzone metody w podstawach wyszukiwania Google, to dodatkowe kwestie dotyczące tworzenia treści, które są łatwiejsze do znalezienia w wynikach wyszukiwania.

Praktyki te obejmują:

  • Twórz przydatne treści
  • Używaj słów kluczowych, których ludzie szukają
  • Spraw, by linki były możliwe do indeksowania
  • Poinformuj użytkowników o swojej witrynie
  • Postępuj zgodnie ze sprawdzonymi metodami dotyczącymi obrazów, filmów, uporządkowanych danych i kodu JavaScript
  • Popraw wygląd swojej witryny w wynikach wyszukiwania dzięki rich snippets
  • Jeśli masz treści, których nie chcesz umieszczać w wyszukiwarce Google, zablokuj je dla robotów Google

Zasady dotyczące spamu

Sekcja dotycząca zasad spamu obejmuje zachowania i taktyki, które mogą prowadzić do obniżenia pozycji strony lub usunięcia jej z indeksu w wyszukiwarce Google.

Zasady Google dotyczące spamu obejmują:

  • Cloaking
  • Doorway Page
  • Zhackowane treści
  • Ukryty tekst i linki
  • Upychanie słów kluczowych
  • Spam w linkach
  • Ruch generowany maszynowo
  • Złośliwe oprogramowanie
  • Wprowadzająca w błąd funkcjonalność
  • Nieetyczne przekierowania
  • Automatycznie generowane treści spamowe
  • Spam generowany przez użytkowników
  • Żądania usunięcia praw autorskich
  • Oszustwo

Większość z powyższych tematów została zaczerpnięta z wcześniejszych wytycznych Google dotyczących jakości i innych istniejących wytycznych.

Cała strona zawiera treść przepisaną przez zespół Google ds. jakości wyszukiwania przy użyciu precyzyjnego języka i konkretnych przykładów, które są bardzo istotne w 2022 roku.

Google wierzy, że zaktualizowane wytyczne „pomogą właścicielom witryn uniknąć tworzenia treści, których użytkownicy wyszukiwarki absolutnie nienawidzą”.

Źródło: 
https://www.searchenginejournal.com/google-search-essentials/467836/#close
×