Google Ads ogłosiło 3 zmiany w automatycznych rozszerzeniach reklam.
Rozszerzenia ręczne i automatyczne mogą być wyświetlane razem
Gdy zdecydujesz się na rozszerzenia automatyczne, Google Ads utworzy je samodzielnie i wyświetli z Twoją reklamą, jeśli przewiduje się, że poprawią one ich skuteczność. Wcześniej dynamiczne linki do podstron, dynamiczne objaśnienia i dynamiczne rozszerzenia informacji nie kwalifikowały się do wyświetlania w reklamie, jeśli wprowadzono ręcznie utworzone linki do podstron, objaśnienia i rozszerzenia informacji. Od połowy marca te automatyczne rozszerzenia będą teraz mogły wyświetlać się obok ręcznie utworzonych odpowiedników.
Źródło: support.google.com
Jeśli na przykład Twoja reklama ma tylko dwa ręcznie utworzone linki do podstron, które mogą się wyświetlać, Google Ads może teraz wyświetlać również dwa dynamiczne linki do podstron, wyświetlając reklamę z łącznie czterema linkami do podstron.
Raporty dotyczące automatycznych rozszerzeń
W ramach wspominanej aktualizacji będzie można wyświetlać raporty dotyczące tych automatycznych rozszerzeń na poziomie indywidualnym na stronie Rozszerzenia w Google Ads. Podczas sprawdzania skuteczności będzie można w razie potrzeby wstrzymać lub usunąć każde rozszerzenie automatyczne. Ułatwi to przeglądanie rozszerzeń tworzonych przez Google Ads i zarządzanie nimi.
Widoczność rozszerzeń na poziomie grupy reklam, kampanii lub konta
Tworząc linki do podstron, objaśnienia i rozszerzenia informacji, można dodać je na poziomie grupy reklam, kampanii lub konta. Wcześniej, jeśli utworzyłeś te rozszerzenia reklam na bardziej szczegółowym poziomie, uniemożliwiały one wyświetlanie rozszerzeń wyższego poziomu tego samego typu. Na przykład nawet jeśli masz tylko jeden link do podstrony na poziomie grupy reklam, linki do podstron na poziomie kampanii nie będą się wyświetlać.
Źródło: support.google.com
Ta zmiana pomoże systemom uczącym się Google wybierać spośród najlepszych rozszerzeń na koncie i może pomóc w wyświetlaniu ciekawszych reklam.