4 ważne zmiany w rozszerzeniach Google Ads, o których musisz wiedzieć

Reklamy Google

W sobotę Google ogłosiło zmiany w rozszerzeniach reklam Google Ads, które co prawda mogą być nieco mylące dla początkujących reklamodawców, jednak są pozytywnym krokiem tej platformy reklamowej.

Cztery aktualizacje Google Ads, o których mowa to:

  • rozszerzenia reklam są teraz nazywane zasobami
  • starsze rozszerzenia są teraz łatwiejsze do tworzenia i podglądu
  • pojawił się raport o kombinacjach pokazujący skuteczność rozszerzenia
  • pojawił się raport o nowych zasobach pokazujący wydajność poszczególnych zasobu

Zmiana nr 1 - Rozszerzenia reklam nazywane od teraz zasobami

Ta część aktualizacji jest dość prosta. Rozszerzenia Google Ads są teraz nazywane zasobami. Nic się i nic nie zmienia w samych zasobach (rozszerzeniach), tylko nazwa.

Chociaż wszystkie [starsze] rozszerzenia są teraz zasobami, nie wszystkie zasoby są rozszerzeniami. Zasoby obejmują również nagłówki i opisy (w przypadku elastycznych reklam w wyszukiwarce), a także obrazy, logo i filmy (w przypadku kampanii Performance Max).

Zmiana nr 2 - Możesz łatwiej tworzyć zasoby (rozszerzenia)

Wcześniej rozszerzenia stanowiły odrębny krok od tworzenia reklam w procesie konfiguracji kampanii. Do tej pory było jedno okno, w którym można było wprowadzać i wyświetlać nagłówki,  tekstów reklamowe, a następnie osobne okno, w którym można było wyświetlić podgląd rozszerzeń, ale bez połączenia z konkretną reklamą.

Teraz możesz tworzyć i wyświetlać podgląd swoich rozszerzeń wraz z nagłówkami i tekstami reklamowymi.

Google będzie teraz polecać zasoby na podstawie celu kampanii (np. polecanie zasobu formularza kontaktowego, jeśli Twoim celem jest generowanie potencjalnych klientów).

Wszelkie nowo utworzone zasoby (rozszerzenia) będą również dostępne dla innych kampanii i grup reklam.

google rozszerzenia reklam

wordstream.com

Zmiana nr 3 – Rozszerzenia będą uwzględnienie w raporcie z kombinacjami

Raport o kombinacjach nie jest nowym raportem w Google Ads. Raport ten pokazuje, ile wyświetleń uzyskuje każda kombinacja zasobów w elastycznej reklamie w wyszukiwarce, dzięki czemu możesz sprawdzić, które z nich są najskuteczniejsze.

Ponieważ rozszerzenia są teraz zasobami, możesz teraz zobaczyć, które rozszerzenia również uzyskują najwięcej wyświetleń.

rozszerzenia reklam google

wordstream.com

Zmiana nr 4 - Raport o nowych reklamach i zasobach

Pojawił się nowy raport, zwany raportem zasobów, który umożliwia sprawdzanie skuteczności poszczególnych zasobów w elastycznych reklamach w wyszukiwarce (w przeciwieństwie do kombinacji zasobów). Dostępny jest zarówno raport zasobów na poziomie reklamy, jak i raport zasobów na poziomie kampanii, które będą dostępne na karcie Reklamy i zasoby po lewej stronie panelu.

Będziesz mieć wtedy dwa widoki. W widoku zasobów zobaczysz skuteczność nagłówka i opisu.

W widoku powiązań zobaczysz podobne informacje dotyczące rozszerzeń, takich jak linki do podstrony, grafiki, formularz kontaktowy, połączenie, ceny i inne. Będziesz także mieć wgląd w kliknięcia, wyświetlenia i CTR.

rozszerzenia google

wordstream.com

W ubiegłym miesiącu miała miejsce inna aktualizacja dotycząca platformy reklamowej 4 nowe funkcje reklam Discovery w Google Ads.

Nie musisz nic robić — wszystko stanie się automatycznie, a Twoje istniejące rozszerzenia i powiązania pozostaną nienaruszone. Zostaną one automatycznie przeniesione do zasobów, zachowując ich powiązania na poziomie konta, kampanii i grupy reklam.

Źródło:  wordstream.com
×