Google przygotowuje aktualizację algorytmu recenzji produktów

seo

Nadchodząca aktualizacja stanowi kontynuację wysiłków Google, aby wyświetlać bardziej przydatne, dogłębne recenzje oparte na wiedzy z pierwszej ręki w wynikach wyszukiwania. Harmonogram następnej aktualizacji recenzji produktów przez Google jest zgodny z zakończeniem ogłoszonej właśnie aktualizacji, o czym możesz przeczytać w naszym wpisie Helpful Content Update - zapowiedź nowej aktualizacji algorytmu Google.

Kiedy dodasz ostatnią aktualizację recenzji produktów, otrzymasz trzy potwierdzone zmiany algorytmu Google w ciągu miesiąca. Wygląda na to, że misją Google jest oczyszczenie pierwszej strony z treści o niskiej wartości, ze szczególnym uwzględnieniem treści, z których ludzie korzystają przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Kilka szczegółów na temat następnej aktualizacji recenzji produktu

Ogłoszenie Google zawiera kilka szczegółów na temat kolejnej aktualizacji algorytmu recenzji produktów. O to czego się dowiadujemy od Google:

„Wiemy, że recenzje produktów mogą odegrać ważną rolę w podjęciu decyzji o zakupie. W zeszłym roku rozpoczęliśmy serię aktualizacji, aby pokazać bardziej przydatne, szczegółowe recenzje oparte na wiedzy z pierwszej ręki w wynikach wyszukiwania.

Kontynuowaliśmy ulepszanie tych systemów, a w nadchodzących tygodniach wprowadzimy kolejną aktualizację, aby jeszcze łatwiej znaleźć oryginalne recenzje wysokiej jakości. Będziemy kontynuować tę pracę, aby upewnić się, że znajdziesz najbardziej przydatne informacje podczas wyszukiwania informacji o zakupie w Internecie”.

Komunikaty Google dotyczące algorytmu recenzji produktów nie zmieniły się drastycznie od jednej aktualizacji do drugiej. Rozsądnie jest oczekiwać, że tym razem wskazówki Google pozostaną takie same.

Możliwe połączenie z przydatną aktualizacją Helpful Content Update?

Kolejna aktualizacja recenzji produktów Google ma zacząć się pojawiać mniej więcej w czasie, gdy aktualizacja Helpful Content Update zostanie zakończona. Bliskość aktualizacji pomocnej zawartości i aktualizacji recenzji produktów sugeruje możliwe połączenie między nimi.

Można domyślić się, że Helpful Content Update pozwoli Google lepiej identyfikować recenzje produktów, które dodają wyjątkową wartość lub wykazują wiedzę z pierwszej ręki. Oba algorytmy mają na celu identyfikację podobnych cech w treści.

Po zakończeniu aktualizacji Helpful Content Update, Google może pobrać zebrane dane i zastosować je w następnej iteracji aktualizacji opinii o produkcie.

Może to zwiększyć liczbę przydatnych stron z recenzjami produktów, które Google pominęło w poprzednich aktualizacjach.

I odwrotnie, Google może również wykorzystać te dane do identyfikacji niskiej jakości recenzji produktów. Strony, które nie zostały zdewaluowane po poprzednich aktualizacjach, mogą następnie obniżyć rankingi.

Nie wiadomo, czy Google zaoferuje więcej informacji o następnej aktualizacji recenzji produktu przed jej opublikowaniem.

Źródło: 
https://www.searchenginejournal.com/google-product-review-algorithm-update-august/461898/#close
×