Instagram ogranicza funkcje zakupów

Instagram

Instagram planuje ograniczyć swoje funkcje zakupowe, aby bardziej skoncentrować się na działaniach e-commerce, które bezpośrednio napędzają reklamę.

Pracownicy Instagramu zostali poinformowani, że strona Zakupy zniknie z aplikacji „biorąc pod uwagę zmiany priorytetów firmy”. ​​Instagram nie zamierza całkowicie zrezygnować z zakupów, ale zamiast tego przetestuje prostszą, mniej spersonalizowaną wersję strony znaną jako „Tab Lite”.

Jest to znaczące odejście od handlu, który przynajmniej na jednym etapie był kluczowym elementem ciągłego rozwoju produktów Meta. Ale ewidentnie popytu po prostu nie ma na tego rodzaju usługę.

Nie jest to z pewnością dobra wiadomość dla wielu sprzedawców, którzy zarejestrowali się w sklepach na Facebooku i Instagramie, co może oznaczać negatywny skutek dla ich przyszłego zasięgu i możliwości nawiązania kontaktu.

Instagram był ostatnio krytykowany za zbytnie skupianie się na rolkach i krótkich filmach, dzięki czemu platforma przypomina bardziej TikTok niż aplikację do udostępniania zdjęć, którą kiedyś była.

Wygląda na to, że Instagram przechodzi kryzys tożsamości, ponieważ zmienia się z platforma do udostępniania zdjęć na zakupy, koncentrując się bardziej na wideo.

Źródło:  socialmediatoday.com
×