Pinterest co to jest i jak działa?

Pinterest co to jest?

Pinterest to popularna sieć społecznościowa. Podczas gdy inne sieci społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter, skupiają się na osobistym udostępnianiu i aktualizowaniu statusu, Pinterest polega na gromadzeniu i udostępnianiu rzeczy znalezionych online.

Pinterest to jedna z największych wizualnych sieci społecznościowych, w której można udostępniać zdjęcia, filmy, infografiki i wszelkiego rodzaju treści, które są głównie wizualne. Ponadto większość użytkowników, którzy mają projekt online lub myślą o jego stworzeniu, używa go jako „szuflady pomysłów”.

Jego format umożliwia organizowanie, archiwizowanie i udostępnianie publikacji według tematów, zainteresowań lub hobby, między innymi. Jej unikalny styl od początku bardzo się podobał, stąd jej ogromny sukces (zwłaszcza w krajach anglojęzycznych), gdyż jest to jedna z platform o wyższym tempie wzrostu w ostatnich latach.

Dlaczego warto korzystać z Pinteresta?

Używamy Internetu do wyszukiwania wszelkiego rodzaju informacji, ale uporządkowanie wszystkiego, co znajdujemy, może być trudne. Pomyśl o Pintereście jako o czymś w rodzaju cyfrowej tablicy ogłoszeń lub albumu do zbierania rzeczy znalezionych w Internecie.

Załóżmy na przykład, że lubisz korzystać z Internetu, aby odkrywać nowe przepisy. Gdy znajdziesz przepis, który Ci się spodoba, możesz go zapisać na tablicy. Kliknięcie pinezki przeniesie Cię z powrotem do oryginalnej witryny, zmieniając tablicę w zbiór wizualnych zakładek. Poniżej możesz zobaczyć przykład prawdziwej planszy.

Jak działa Pinterest?

Pinterest to sieć społecznościowa, która umożliwia użytkownikom wizualne udostępnianie i odkrywanie nowych zainteresowań poprzez publikowanie (znane jako „przypinanie”) obrazów lub filmów na tablicach własnych lub innych osób (tj. zbiór „przypinek”, zwykle o wspólnym motywie) i przeglądanie tego, co przypięli inni użytkownicy.

Możesz założyć konto, zalogować się i polubić posty innych użytkowników lub założyć własne. Co ciekawe, Pinterest jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą medialną do udostępniania treści online.

Pinterest umożliwia korzystanie z zasobów wizualnych, takich jak zdjęcia lub infografiki, zbieranie polubień i „repinów”, odpowiedników udostępnień lub retweetów zamiast uzupełniać strony internetowe, posty na blogach lub inne media tekstowe.

Możesz łatwo publikować obrazy z innych witryn na swoim koncie Pinterest za pomocą przycisku „Przypnij” lub po prostu przeglądać platformę Pinterest, aby odkrywać, polubić lub „ponownie” publikować treści, które inni już opublikowali.

Ten wizualny aspekt witryny jest jednym z powodów, dla których przyciągnęła ona zainteresowanie wielu firm, od sprzedawców detalicznych po fotografów i projektantów, którzy używają jej jako portfolio lub katalogu produktów.

Klienci mogą wskazać, które produkty lubią i chcą kupić, a ich znajomi mogą wzmocnić rekomendację, przypinając zdjęcia do własnych tablic.

Pinterest kategorie i Pinterest dla firm

Firmy i sklepy internetowe mogą wykorzystać Pinteres, aby sprzedawać swoje produkty i usługi oraz powiększać bazę konsumentów w ramach swojego programu marketingowego.

Pinterest daje firmom szansę na zaprojektowanie grafiki w celu zaangażowania konsumentów.

Kolorowe infografiki i media wizualne, które promują okazje, nowe produkty i nie tylko, mogą zapewnić wysoką sprzedaż i ruch na Twojej stronie internetowej.

Przypinanie zdjęć pracowników może również pomóc klientom identyfikować się z osobami pracującymi w firmie, umieszczając twarz na nazwisku i dostarczając więcej informacji, które potencjalni klienci lub klienci lubią wiedzieć.

Pinterest aplikacja

Platforma oferuje aplikację, dzięki której możesz korzystać z Pinteresta na dowolnym urządzeniu mobilnym, ale jest również dostępna na komputerze. Korzystaj z Pinteresta na komputerze, korzystając z zalecanych w witrynie przeglądarek Chrome, Firefox i Microsoft Edge, lub pobierz aplikację mobilną Pinterest na system iOS lub Android.

Do czego dokładnie służy Pinterest?

Pomyśl o Pintereście jako o wirtualnej tablicy korkowej lub tablicy ogłoszeń, ale z narzędziami organizacyjnymi i zakładkami.

Jeśli interesuje Cię temat, taki jak gotowanie lub dekorowanie, znajdź obrazy, które Ci się podobają na Pintereście lub w Internecie, a następnie zapisz je na swojej tablicy ogłoszeń na Pintereście. Utwórz wiele tablic ogłoszeń, aby katalogować swoje zainteresowania.

Na przykład, aby utworzyć tablicę z przepisami na Pintereście, przejrzyj Pinteresta, aby znaleźć zdjęcia potraw, których chcesz spróbować, a następnie kliknij obraz, aby znaleźć przepis i instrukcje. Zapisz lub przypnij ten przepis do swojej tablicy z przepisami, aby mieć do niego dostęp w dowolnym momencie.

Pinterest to także sieć społecznościowa. Użytkownicy wchodzą w interakcję, śledząc się nawzajem oraz lajkując i komentując obrazy, podobnie jak na Facebooku czy Instagramie. Zapisuj obrazy innych osób na swoich tablicach i wysyłaj prywatne wiadomości do osób, z którymi dzielisz zainteresowania.

Jak oddzielasz wszystkie swoje zainteresowania?

Na każdym koncie Pinterest możesz tworzyć i zarządzać wieloma tablicami. To ciekawe rozwiązanie problemu posiadania jednego konta w mediach społecznościowych, ale różnych zainteresowań.

Na przykład wiele osób zarządza dwoma kontami na Twitterze, jednym dla biznesu i jednym dla przyjemności. Ale na Pintereście możesz zarządzać tablicami, które nie są ze sobą powiązane i nie zaśmieca to niepotrzebnie strumieni obserwujących.

Obserwujesz ludzi na Pintereście, możesz śledzić wszystkie tablice użytkowników lub tylko jedną, aby znaleźć treści najbardziej odpowiadające Twoim zainteresowaniom.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×