payperclick wrzesień

Najnowsze zmiany na platformach PPC – Listopad

Tym razem prezentujemy najnowsze zmiany w najbardziej popularnych platformach PPC, które miały miejsce w listopadzie.

Google Ads

W dniach od 11 listopada do 20 listopada mogliście zauważyć problemy z raportowaniem konwersji dla reklamodawców korzystających z modeli atrybucji innych niż ostatnie kliknięcie. Problem został już naprawiony i wszelkie dane są teraz poprawne we wszystkich raportach między innymi w tym o skuteczności wyszukiwanego hasła, skuteczności geograficznej czy zapytań.

Google rozszerza widoczność kampanii zakupowych w YouTube i od teraz reklamy zakupowe będą mogły wyświetlać się w kanale głównym i wynikach wyszukiwania w YouTube. Na urządzeniach mobilnych użytkownicy będą mogli przewijać karuzelę „Sugerowanych produktów”, która pojawi się między filmami na stronie głównej lub u góry wyników wyszukiwania.

youtube

Ponadto reklamy Showcase Shopping otwierają się na więcej kategorii oraz na wyszukiwarkę grafik. W niedługim czasie w TrueView pojawią się również linki do podstron w reklamach zachęcających do działania.

7 listopada mogliśmy ujrzeć informację o aktualizacji edytora Google Ads do wersji 1.2. Nowa wersja obsługuje nowe typy kampanii i zawiera zaktualizowane opcje zarządzania wieloma kontami.

Nowości jakie możemy ujrzeć to między innymi:

  • ukrywanie powtarzających się pustych pól w panelu edycji
  • dodawanie/usuwanie składni etykiet za pomocą importu pliku CSV
  • nazwy obrazów pobrane z konta Google Ads
  • w pełni dostępne kampanie Discovery
  • w pełni obsługiwane uniwersalne kampanie promujące zaangażowanie w aplikację
  • bardziej szczegółowe liczniki w oknie dialogowym publikuj zmiany

W raporcie dotyczącym strategii ustalania stawek Google udostępnia informacje na temat niektórych sygnałów wskazujących zmiany stawek. Obejmują one typ urządzenia, lokalizacje, dzień tygodnia, pory dnia i słowa kluczowe. Dane te będą mogły zapewnić większą przejrzystość w zakresie czynników wpływających na skuteczność kampanii i zapewnić informacje, które mogą pomóc w szerszej strategii marketingowej.

Facebook Ads

Zmiana wizerunkowa Facebooka nie mająca raczej wielkiego wpływu na kampanie reklamowe to wprowadzenie nowego logo, aby jeszcze bardziej odróżnić markę Facebook od pozostałych aplikacji, które zachowają swoją własną markę.

Instagram

Instagram testuje nowy układ wyświetlania formatu IGTV mając na celu uatrakcyjnienie go w oczach użytkowników, zarówno wizualnie, jak i funkcjonalnie.

Mamy mieć do czynienia z pionowym wyświetlam, które możemy znać z platformy TikTok, dzięki czemu pojawi się możliwość zaprezentowania większej ilości treści naraz. Użytkownicy zobaczą większe, przewijane tytuły, ułatwiając im w ten sposób zobaczenie, o co chodzi w filmie. Otrzymują również do dyspozycji kategorie, które pozwolą im szybko i łatwo przeglądać bardziej odpowiednie treści, nawet bez konieczności ich wyszukiwania.

instagram-reels

Kolejna inspiracja platformą TikTok i wprowadzenie funkcji „Reels”, która pozwoli na udostępnienie maksymalnie 15 sekundowych klipów wideo. Każdy użytkownik będzie mógł stworzyć własny klip w oparciu o utwory muzyczne dostępne z ogromnego katalogu wydawców i wytwórni.

Michał Martyniuk
Jestem właścicielem marki Divloy, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Specjalizuje się w Growth Marketingu, którego celem jest generowanie konwersji dla klientów. Realizuje projekty SEO i PPC z wykorzystaniem analizy danych oraz zastosowaniem najnowszych technologii. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem takich kanałów jak Google Ads i Facebook Ads. Zajmuję się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO.