Google Analytics 4 zyskał opcję automatycznego pomiaru interakcji z formularzami. Teraz możesz nie tylko zobaczyć, kiedy formularz został przesłany, ale również, kiedy użytkownik zaczął go wypełniać.
Nowa opcja pomiaru zbiera następujące zdarzenia:
- form_start pokazuje pierwszą interakcję użytkownika z formularzem w sesji
- form_submit pokazuje, kiedy użytkownik przesyła formularz
Nowa opcja jest włączana automatycznie dla wszystkich nowo tworzonych strumieni danych. Jeśli masz już strumień danych, możesz ją włączyć, przechodząc do Pomiaru zaawansowanego (w momencie publikacji tego wpisu opcja ta nie była jeszcze dostępna w Polsce).
Nowa funkcja zaawansowanego pomiaru pozwoli Ci zobaczyć użytkowników Twojej witryny, którzy rozpoczęli wypełnianie formularzy, ale z jakiegoś powodu ich nie przesłali. Dzięki tym informacjom np. reklamodawcy mogą tworzyć kampanie remarketingowe z unikalnymi komunikatami, aby zachęcić odwiedzających do powrotu i wypełnienia formularza. Dane te można również wykorzystać do usprawnienia formularzy, jeżeli jest z nimi jakiś problem lub do poprawy UX.
Komunikat Google odnośnie nowej funkcji:
Oraz więcej szczegółów dotyczących zdarzeń: