Google daje firmom więcej czasu na przejście na GA4, przenosząc datę wygaśnięcia Universal Analytics 360 na rok 2024.
Ostatni dzień przejścia z Universal Analytics 360 na GA4 zmienia się z 1 października 2023 na 1 lipca 2024.
Dla jasności odnosi się to tylko do wersji Universal Analytics 360. Jak ogłoszono na początku tego roku, Google nadal planuje wycofanie standardowych usług Universal Analytics 1 lipca 2023 r.
Dodatkowy czas na przejście z Universal Analytics 360 pozwala klientom korporacyjnym na płynniejsze przejście. Daje to również Google więcej czasu na przekształcenie GA4 w produkt przeznaczony dla przedsiębiorstw.
W ogłoszeniu Google można przeczytać:
"Skupiamy nasze wysiłki i inwestycje na Google Analytics 4, aby dostarczyć rozwiązanie stworzone z myślą o dostosowywaniu się do zmieniającego się ekosystemu. Z tego powodu w 2023 r. odejdziemy od obsługi Universal Analytics 360, a w 2024 r. przeniesiemy się w pełni na Google Analytics 4."
Google ostrzega klientów korporacyjnych, że wydajność Universal Analytics 360 prawdopodobnie spadnie do nowej daty zakończenia.
Oprócz tego Google ogłosił kilka nowych funkcji, które pojawią się w GA4 w 2023 roku.
Nowe funkcje, które pojawią się w Google Analytics 4 w 2023 r.
Google planuje wprowadzić następujące aktualizacje GA4 w 2023 roku:
- Automatyczna migracja - jeśli nie utworzysz usługi GA4 przed początkiem 2023 r., Asystent ustawień Google utworzy ją za Ciebie. Będziesz mieć możliwość rezygnacji, jeśli wolisz utworzyć je ręcznie.
- Modelowanie behawioralne - w przypadku raportowania w czasie rzeczywistym GA4 modelowanie behawioralne wykorzystuje uczenie maszynowe do wypełniania luk, gdy pliki cookie i inne identyfikatory nie są dostępne.
- Niestandardowe grupowanie kanałów - pomoże sprawdzić zagregowaną skuteczność różnych kanałów
- Integracja z Campaign Managerem 360 - umożliwia marketerom ustalanie stawek pod kątem konwersji GA4 w strategiach automatycznego określania stawek Display & Video 360.