Google przesuwa wycofanie Universal Analytics 360 do 2024 r.

Google Analytics

Google daje firmom więcej czasu na przejście na GA4, przenosząc datę wygaśnięcia Universal Analytics 360 na rok 2024.

Ostatni dzień przejścia z Universal Analytics 360 na GA4 zmienia się z 1 października 2023 na 1 lipca 2024.

Dla jasności odnosi się to tylko do wersji Universal Analytics 360. Jak ogłoszono na początku tego roku, Google nadal planuje wycofanie standardowych usług Universal Analytics 1 lipca 2023 r.

Dodatkowy czas na przejście z Universal Analytics 360 pozwala klientom korporacyjnym na płynniejsze przejście. Daje to również Google więcej czasu na przekształcenie GA4 w produkt przeznaczony dla przedsiębiorstw.

W ogłoszeniu Google można przeczytać:

"Skupiamy nasze wysiłki i inwestycje na Google Analytics 4, aby dostarczyć rozwiązanie stworzone z myślą o dostosowywaniu się do zmieniającego się ekosystemu. Z tego powodu w 2023 r. odejdziemy od obsługi Universal Analytics 360, a w 2024 r. przeniesiemy się w pełni na Google Analytics 4."

Google ostrzega klientów korporacyjnych, że wydajność Universal Analytics 360 prawdopodobnie spadnie do nowej daty zakończenia.

Oprócz tego Google ogłosił kilka nowych funkcji, które pojawią się w GA4 w 2023 roku.

Nowe funkcje, które pojawią się w Google Analytics 4 w 2023 r.

Google planuje wprowadzić następujące aktualizacje GA4 w 2023 roku:

  • Automatyczna migracja - jeśli nie utworzysz usługi GA4 przed początkiem 2023 r., Asystent ustawień Google utworzy ją za Ciebie. Będziesz mieć możliwość rezygnacji, jeśli wolisz utworzyć je ręcznie.
  • Modelowanie behawioralne - w przypadku raportowania w czasie rzeczywistym GA4 modelowanie behawioralne wykorzystuje uczenie maszynowe do wypełniania luk, gdy pliki cookie i inne identyfikatory nie są dostępne.
  • Niestandardowe grupowanie kanałów - pomoże sprawdzić zagregowaną skuteczność różnych kanałów
  • Integracja z Campaign Managerem 360 - umożliwia marketerom ustalanie stawek pod kątem konwersji GA4 w strategiach automatycznego określania stawek Display & Video 360.
Źródło: 
https://www.searchenginejournal.com/google-pushes-universal-analytics-360-sunset-to-2024/469325/
×