Najnowsze zmiany na platformach PPC – Styczeń 2020

Przedstawiamy najważniejsze styczniowe zmiany w najbardziej popularnych platformach służących do realizowania kampanii Pay Per Click.

Google Ads

Automatyzacja importu konwersji za pomocą narzędzia Zapier

Starając się generować leady, optymalizacja kampanii pod kątem jakości leadów może być nie lada wyzwaniem. Czasami jest to spowodowane tym, że dane dotyczące konwersji mogą być przechwytywane w systemach CRM działających w trybie offline. Śledzenie takich konwersji pozwala na ich importowanie do narzędzia Google Ads, dając lepszy obraz tego, jak ustawione targetowanie kampanii i sama oferta przekładają się na wydajność. Ponadto ułatwia to korzystanie z systemu Smart Bidding, ponieważ zaimportowane dane dotyczące konwersji stanowią bardziej wiarygodny sygnał dla naszych modeli ofertowych.

Pozyskanie danych z systemu CRM do Google Ads może być niezwykle trudne, zwłaszcza mając ograniczone zasoby techniczne. Dlatego Google podjęło wspołpracę z firmą Zapier, aby wspomóc ich integrację z platformą Google Ads. Zapier to rozwiązanie pozwalające na uzyskanie automatyzacji między innymi do uzyskania danych ze zdarzeń konwersji opartych właśnie na CRM i przesyłanie ich bezpośrednio do Google Ads.

Śledzenie równoległe będzie obowiązkowe w kampaniach wideo już od początku kwietnia

Szybkość działania strony mobilnej jest niezwykle istotna i nie ma co do tego wątpliwości. W przypadku firm, które zajmują się handlem detalicznym już nawet jednosekundowe opóźnienie wczytywania witryny internetowej na telefonie może obniżyć współczynnik konwersji nawet o 20%. Śledzenie równoległe pozwala zwiększyć czas ładowania strony w wersji mobilnej poprzez bezpośrednie odsyłanie użytkowników na stronę docelową, w trakcie kiedy to pomiar szybkości odbywa się w tle. Reklamodawcy mogą skrócić czas wczytywania strony nawet o 5 sekund, używając właśnie opcji śledzenia równoległego.

Od 30 marca śledzenie równoległe w kampaniach wideo będzie obowiązkowe, analogicznie jak ma to miejsce w kampaniach sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz kampaniach produktowych.

Jak zmiany budżetu oraz celów mogą wpłynąć na inteligentne określanie stawek?

Symulatory określania stawek wspomagają poznanie potencjalnej skuteczności na różnych ich poziomach. Jak dotąd takie symulacje były dostępne wyłącznie w odniesieniu do kampanii korzystających z samodzielnego ustawiania stawek bądź też docelowego CPA. Google chcąc ułatwić uzyskiwanie większej ilości informacji dotyczących szerszego zakresu kampanii dodało obsługę symulatora stawek dla strategii ustalania stawek docelowy ROAS.

symulator roas
Źródło Google Ads Support

Od czasu do czasu może pojawić się konieczność aktualizacji w kampaniach wykorzystywanego budżetu, gdzie używana jest strategia maksymalizacji liczby kliknięć bądź maksymalizacji liczby konwersji.

Facebook Ads

Uaktualniona polityka reklamowa

Jeśli masz już dość oglądania na Facebooku i Instagramie treści omawiających politykę lub kwestie społeczne to od teraz Facebook pozwala użytkownikom na zmniejszenie liczby politycznych i społecznych reklam. Wystarczy przejść do sekcji z ustawieniami preferencji dotyczących reklam i zdecydować się na wyświetlanie mniejszej ilości reklam opartych o wspomniane wcześniej tematy. Opcja ta prawdopodobnie wpłynie korzystnie na zwykłych użytkowników Facebooka.

W przypadku jednak kiedy użytkownicy chcą zobaczyć i sprawdzić reklamy polityczne, to ich wyszukiwanie powinno stać się bardziej przyjazne ze względu na nową i ulepszoną wersję biblioteki reklam na Facebooku.

Dostępne nowe narzędzie do zarządzania historią strony

Na Facebooku pojawiła się nowa funkcja, która obecnie nosi nazwę "Historia zarządzania stroną".

Narzędzie to jest szczególnie przydatne w przypadku stron zarządzanych przez wiele osób, ponieważ pokaże każdą pojedynczą akcję wykonaną na stronie i przez samą stronę precyzując, kiedy działania te zostały podjęte i kto je wykonał. Opcję można odnaleźć w zakładce "Ustawienia" na dole menu. W tym momencie historia sięga do listopada 2019 roku.

historia zarzadzania strona fb

Opóźnienia w pojawieniu się nowej polityki Messengera

Facebook ogłosił niedawno zamiar wprowadzenia nowych zasad dotyczących platformy Messenger, które będą miały bezpośredni wpływ na sposób, w jaki strony biznesowe mogą komunikować się z klientami.

Facebook chce, aby firmy reagowały na wiadomości w ciągu 24 godzin, ponieważ tego właśnie oczekują użytkownicy.

Pojawi się również ulepszone oznaczanie w wiadomościach, co pozwoli na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości typu "jeden do jeden" poza standardowym oknem wiadomości w czterech szczególnych przypadkach użycia:

  • aktualizacje po zakupie, takie jak powiadomienia o wysyłce
  • przypomnienia o zdarzeniach
  • aktualizacje konta
  • spersonalizowane odpowiedzi

Ten ostatni element jest obecnie w fazie beta.

Ma się pojawić również nowe API dla powiadomień jednorazowych, dlatego że niektórzy użytkownicy chcą otrzymywać powiadomienia na komunikatorze, na który się zdecydowali. Mogą to być na przykład jednorazowe powiadomienia o cenach, zapasach oraz o tym, że bilety lub konkretne produkty są już dostępne w sprzedaży. Są one oczywiście korzystne również dla firm. Nowe API będzie obsługiwać takie przypadki tylko wtedy, gdy dana osoba wyraźnie poprosi o istotne dla niej powiadomienia.

Pierwotnie nowa polityka miała być wprowadzona 15 stycznia, ale została przesunięta na marzec, natomiast nowe API prawdopodobnie pojawi się już w lutym.

Instagram

Elastyczne formatowanie profili stron biznesowych

Poprzednio profile platformy Instagram miały jednę formę. Posiadały wymienioną kategorię biznesową, aby pomóc użytkownikom zorientować się z jakim typem marki mają do czynienia, a wszelkie informacje kontaktowe były wyraźnie wyświetlane w celu zapewnienia łatwego dostępu.

Teraz firmy mają możliwość ukrycia zarówno kategorii biznesowej i/lub danych kontaktowych z ich profilu biznesowego.

Istnieje możliwość elastycznego kształtowania wyglądu profilu, co da większą kontrolę nad tym, w jaki sposób użytkownicy kontaktują się z profilem i samą firmą.

Należy pamiętać, że zdecydowanie się na ukrycie tych informacji, może utrudnić użytkownikom kontakt.

Ustawianie limitów wiekowych dla osób, które mogą zobaczyć Twoje konto

Facebook i Instagram mają ścisłe zasady dotyczące tego dla kogo można wyświetlać reklamy, zwłaszcza jeśli mowa o tematyce "zastrzeżonej" jak na przykład napoje alkoholowe. Mogliśmy skonfigurować ograniczenia w naszych kampaniach reklamowych, ale teraz możemy ustawić też limity wiekowe dla naszych kont na Instagramie. Opcja ta nosi nazwę "age-gating" i może być przydatna dla marek próbujących rozsądnie ograniczyć dostęp do swoich kanałów.

Publiczne konta biznesowe mogą teraz wybrać ograniczenie, kto może wyświetlić ich profil na podstawie wieku.

Do dyspozycji pojawia się między innymi ustawienie minimalnego wieku dla danego kraju. Opcja ta będzie przydatna, jeśli firma oferuje na przykład alkohol, którego promocja ma różne ograniczenia wiekowe właśnie w różnych krajach.

Michał Martyniuk
Jestem właścicielem marki Divloy, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Specjalizuje się w Growth Marketingu, którego celem jest generowania potencjalnych klientów. Realizuje projekty SEO i PPC z wykorzystaniem analizy danych oraz zastosowaniem najnowszych technologii. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem takich kanałów jak Google, Facebook, Twitter i LinkedIn. Zajmuję się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO.