Najpopularniejsze hasztagi na Instagramie: 2019 ranking. Jak używać # do promowania wpisów na Insta?
Instagram to trzeci najpopularniejszy serwis społecznościowy pozwalający na dzielenie się pięknymi zdjęciami ze swoimi znajomymi i całym światem. Według raportu Digital 2019 (Q4 Global Digital Statshot, October 2019, v01) przygotowanego przez portal We Are Social (prezentacja slideshare poniżej) w tym roku portal zrzeszał 1 mld aktywnych użytkowników, co w porównaniu z Facebookiem (2,4 mld) oraz YouTube’em (2 mld) może wyglądać mizernie. Warto jednak zwrócić uwagę, że potencjał reklamowy popularnego Insta wzrasta dynamicznej niż możliwości promocyjne FB. Dlatego też znane marki coraz częściej za pomocą komunikacji opartej na grafice osiągają spore korzyści biznesowe. W czym tkwi prawdziwa moc Instagrama? Oczywiście w #! Najpopularniejsze hasztagi w 2019 r. w Polsce i na świecie przedstawiamy w poniższym wpisie, dodając kilka wskazówek dotyczących ich stosowania.
Spis treści
Działanie hasztagów na Instagramie
Hasztagi to obok zdjęć podstawa zasięgu na Instagramie. Słowa poprzedzone znakiem # służą do grupowania i kategoryzowania wpisów, co umożliwia dotarcie do określonej grupy docelowej. Można je porównać do tagów na blogu albo słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki – dzięki nim inni użytkownicy trafią na nasz profil, zapoznając się z ciekawą fotografią i treścią/reklamą, którą chcemy przekazać.
Hashtagi wykorzystuje się także na Twitterze, z kolei na Facebooku nie znalazły zastosowania. Niektórzy próbują umieszczać je w treści wpisów, jednak niewielu za ich pomocą poszukuje tematycznych treści na największym portalu społecznościowym.
Ranking najpopularniejszych hashtagów na Instagramie 2019 – jak szukać takich statystyk?
Na portalu tophashtags.net, który w czasie rzeczywistym agreguje dane o najczęściej stosowanych hasztagach, można zweryfikować popularność poszczególnych wyrażeń stosowanych przez instagramerów. Serwis pozwala przeglądać statystyki dotyczące poszczególnych kategorii tematycznych (moda, zainteresowania, dziedziny sztuki, jedzenie, fitness itd.), co znacznie ułatwia dotarcie do # idealnie dopasowanych do naszego biznesu.
TOP30 najpopularniejszych hasztagów na Instagramie 2019 (w skali światowej) wg tophashtags.net:
- #love
- #instagood
- #fashion
- #photooftheday
- #beautiful
- #art
- #happy
- #cute
- #picoftheday
- #follow
- #tbt
- #photography
- #followme
- #like4like
- #nature
- #travel
- #summer
- #repost
- #style
- #instadaily
- #me
- #selfie
- #friends
- #girl
- #fun
- #fitness
- #food
- #instalike
- #beauty
Najpopularniejsze hasztagi na polskim Instagramie 2019
Brand24 przygotował aktualizowany na bieżąco raport w Google Data Studio, który tworzy listę najpopularniejszych hashtagów na polskim Intagramie. Pełny raport znajdziesz tutaj. Możesz filtrować hasła po wybranych kategoriach oraz projektach stworzonych przez twórców zestawienia.
Ranking 25 najczęściej używanych hasztagów na polskim Instagramie 2019 wg raportu Brand24:
- #polishgirl
- #polska
- #worldcup
- #poland
- #warszawa
- #polskadziewczyna
- #love
- #polishboy
- #wroclaw
- #fit
- #warsaw
- #krakow
- #fashion
- #poznan
- #gdansk
- #katowice
- #relax
- #gdynia
- #weekend
- #instamama
- #food
- #instagood
- #instamatki
- #foodporn
- #nail
Jak znaleźć najpopularniejsze hasztagi na swojego Instagrama?
Rankingi najczęściej wykorzystywanych # na Insta często się zmieniają, ponadto do list TOP30-TOP50 trafiają ogólne hasła, nie zawsze precyzyjnie wiążące się z naszym biznesem, organizowaną promocją lub tematyką konkretnego postu. Z tego względu warto samodzielnie poszukiwać najlepszych hasztagów, przeglądając dane ze wspomnianych już wyżej statystyk oraz korzystając ze wsparcia takich narzędzi jak np.:
- TagFire,
- Seekmetrics,
- TagsFinder.
Listy wygenerowanych hasztagów można w łatwy sposób skopiować i wkleić bezpośrednio w treść wpisu na Instagramie.
Rankingi hashtagów – w jakim celu warto z nich korzystać?
Popularność hasztagu wpływa bezpośrednio na zasięg postu, który zostanie nim oznaczony. Im więcej osób obserwuje, wyszukuje, zamieszcza określony # w swoich wpisach, tym większa grupa docelowa skupia się wokół określonej tematyki. Jeśli i Ty skorzystasz z topowego zwrotu, masz szansę dotrzeć do tej dużej liczby odbiorców, którzy aktywnie interesują się tym, co sprzedajesz lub co propagujesz.
Pamiętaj! Dobierając hasztagi (tak samo jak w przypadku słów kluczowych), łatwo ulec klątwie wiedzy. Zwroty stosowane przez naszych klientów nie zawsze będą dla nas oczywiste. Za pomocą listy najpopularniejszych # można wyeliminować ryzyko pominięcia najwłaściwszych haseł do promocji na Instagramie.
Wskazówki dotyczące używania hasztagów na Instagramie
To, czy Twój wpis zaangażuje wielu użytkowników i doprowadzi do konwersji, tylko w kilku procentach zależy od doboru adekwatnych hasztagów. Zdjęcie, atrakcyjny opis i dopasowanie Twojej oferty do oczekiwań klienta zadecyduje o wejściu w interakcję z Twoją marką. Aby jednak nie zaprzepaścić szansy wygenerowania fajnego zasięgu, skorzystaj z poniższych wskazówek.
- Stosuj optymalną liczbę hasztagów – maksymalnie można zamieścić 30 # pod wpisem, a ile zwrotów gwarantuje sukces? Na to pytanie niestety nie ma jasnej odpowiedzi. Niektóre badania wskazują, że 11 hashtagów działa najlepiej (źródło: trackmaven.com/blog/everything-marketers-need-know-instagram-sponsored-content/), a inne optują przy 2 (źródło: blog.klear.com/the-complete-instagram-hashtag-guide/). Różnice są ogromne, jednak ja polecam zdrowy rozsądek i testowanie różnych rozwiązań. Pamiętaj także, że liczba # może się także różnić w zależności od tematyki Twojego wpisu, branży, w której działasz, oferowanej usługi, sprzedawanych produktów. Rekomenduję także analizę konkurencji i prześledzenie podejmowanych praktyk przez najbliższych rywali,
- Twórz własne hasztagi nawiązujące do Twojej marki, asortymentu, nowej kolekcji, organizowanego konkursu, wydarzenia itp.
- Korzystaj z niszowych oraz bardziej ogólnych haseł, by dotrzeć do swojej ścisłej grupy docelowej, jak i nowych użytkowników niezaznajomionych z Twoją marką,
- Weryfikuj hasztagi z polskimi i bez polskich znaków; w wielu przypadkach może okazać się, że wyrażenie z poprawną pisownią będzie cieszyło się większą popularnością niż zwrot pozbawiony polskich liter,
- Posługuj się różnymi # - algorytm Instagrama prawdopodobnie zmniejsza zasięgi postów, które uznaje za spam. A dzieje się tak wtedy, gdy takie same hasztagi pojawiają się pod różnymi wpisami,
- Unikaj zakazanych hasztagów, które niestety zaszkodzą zasięgom Twoich wpisów.
Zakazane # na Instagramie to nie tylko wulgaryzmy, ale i cenzuralne, popularne słowa!
Oprócz popularnych wyrażeń poprzedzonych #, które zwiększą zasięg Twoich zdjęć na Instagramie, istnieją hasła powodujące zbanowanie lub znaczne ograniczenie widoczności wpisu. Lista tzw. zakazanych hasztagów bardzo zaskakuje, ponieważ obok oczywistych wulgaryzmów i niecenzuralnych zwrotów znajdują się na niej zupełnie „normalne” słowa, np. #books. Trudno powiedzieć, dlaczego filtry Instagrama wyłapują tego typu frazy, być może jest to związane z chęcią ograniczenia praktyki posługiwania się bardzo ogólnymi hashtagami nastawionymi jedynie na generowanie ruchu. Z tego względu zanim zamieścisz #, zweryfikuj, czy algorytmy Insta go nie oflagowały.
Instrukcja identyfikowania zakazanych hasztagów:
- Wpisz zwrot w opcji Eksploruj.
- Brak wyników (postów) oznacza, że hashtag został zbanowany.
- Jeśli pojawią się wpisy, dodatkowo upewnij się, czy hasło nie jest zablokowane. W tym celu:
- Wejdź do sekcji Znaczniki,
- Zablokowany hasztag nie pokazuje żadnych wyników, a na ekranie pojawia się informacja, że posty są schowane.
Możesz także skorzystać z internetowych zestawień zbanowanych wyrażeń i aplikacji (np. iqhashtags.com/banned-hashtags), które identyfikują zakazane hasztagi, by atrakcyjne i pieczołowicie przygotowane zdjęcia nie zostały zablokowane przez algorytmy Instagrama.
Ranking hasztagów na Instagramie – podsumowanie
Nad fenomenem popularności określonej rzeczy, pojęcia lub zjawiska pochyla się wielu socjologów i psychologów. Czasami trudno jest w prosty sposób wytłumaczyć, dlaczego coś wzbudza tyle emocji. Nie inaczej sprawa ma się w przypadku najczęściej stosowanych hasztagów na Instagramie. Dla marketerów i właścicieli firm promujących się za pomocą zdjęć liczy się to, aby odpowiednio wcześniej wyłapać absorbujące tysiące użytkowników wyrażenie, a następnie umiejętnie wykorzystać je do promocji swojej marki. Z tego względu warto regularnie przeglądać hasztagowe rankingi, poszukując haseł pomocnych w zwiększaniu zasięgu postów na Insta.